Sunday, March 28, 2010

MEMORIES

Hari ni lunch kitorang masak..
Aku ngan abah..
1st kitorang masak sayur sawi pendek..
Lawak tol lah..
Aku ni memang takut sket kalo nak masuk kat bahan2 kat dalam kuali..
Takut dia memercik..
SEbab aku pernah kena..
Yang kelakarnya tadi mase abah nak masuk kan bawang tu aku ngah membebel pasal apa ntah pastu abah ngah masuk kan bawang tetibe minyak percik..
Terkejut dia sampai terpelanting beberapa bawang..
Aku plak terus tersenyap and gelak ar pe lagi..
Hahaa..

Pastu masak telur dadar..
Yang ni memang jadi..
Hahaa..

Pastu masak sardin..
Yang ni boleh ar..
Dah mula2 lupa nak masukkan asam keping..
Nasib baik kak farah ingatkan..
Pastu dah masuk lupa nak keluarkan balik..
Aduyai!!
Pastu x cam mak buat..

So tu jek lauk kitorang..
Ingat nak goreng ikan..
Tapi ikan tak siang lagi..
Kalo nak aku siang nanti kompom hanyir ikan tu..
Tak pun separuh bahagian kepala dia hilang..
Hahaa..
Tapi tu ar..
Boleh lah lepas nak masak untuk sendiri..
Kalo untuk orang lain tunggulah lagi beberapa tahun lagi..
Hahaa..

No comments:

Post a Comment