Tuesday, January 12, 2010

My adventure JoUrNey..

11 January 2010

Semalam balik singgah Tesco Ampang.. Sempat lagi aku try cari magazine 'Malay Epop'.. Tapi hampeh.. Yang buat aku lagi sakit hati tu Epopnya ada tapi yang chinesse punya version.. Huh! Dah shopping2 semua pastu nak balik.. Sekali kereta tak boleh start plak.. Rupanya bateri habis.. Mule2 call mekanik yang selalu baiki kete abaha sekali dia da balik.. Last sekali call Mai mintak bawak jump start.. Nasib baik Mai ada.. Pastu gi workshop yang berdekatan beli bateri.. Aku sponsor ar sket.. Kebetulan ada duit dalam purse aku so kire rezeki ar tu.. Tu dah adventure tu.. Hahaa.. Nasib citra tak buat hal lagi..

12 January 2010

Hari mak and abah hantar Mai gi PD.. So aku kena balik sendiri.. And yang best sekali punch card kat opiz aku tu arini tukar mesin.. So waktunya plak lambat 5 minit.. Bukan lambat.. Kira waktu tu betol ikut waktu radio.. Tapi kalo mesin dulu cepat 5 minit.. Tu yang selalu balik cepat.. Tapi yang ni lambat ar plak.. Aku plak dah risau takut kena tinggal bas.. Aku balik 4.30 petang.. Rupanya betol.. Aku dah sampai kat bawah elok jek bas lalu depan aku.. Nak kejar pun aku rase cam tak sempat.. So aku fikir nak lepaskan je bas tu.. So aku kena tunggu bas lagi satu yang maybe sampai dalam kol 5 lebih.. Sekali ada makcik.. Erk!! Kakak kot aku patut panggil.. Dia pun nak naik bas tu gak.. So dia lari.. Aku pun bila nampak dia lari aku pun lari gak ar.. Masa nak sampai tu bas tu dah nak gerak.. Kakak tu plak bukan nak ketuk tepi bas tu.. So bas tu tau ar ada lagi yang nak naik.. Bila aku nampak bas tu nak gerak aku cepat2 tepok bas tu.. Nasib bas tu berhenti.. Pastu bila aku dah masukkan duit pakcik tu pandang aku.. Dia tanya nak pergi mana.. Pastu baru aku perasan yang muka pakcik bas tu adalah muka yang sama tanya aku masuk duit berapa yang tak percaya aku masuk duit rm2.. Yap.. He's the one.. Pastu aku dah menyirap jek.. Terus jek aku teringat kisah di bulan puasa tu.. Tapi aku buat muka relax jek.. Aku ingatkan dia tak percayakan aku.. Pastu bila aku dah duduk kat seat nasib baik tak ramai.. Aku tengok ticket.. RM1.. Huh! Pastu aku tengok tiket orang lain semua harga rm1.. Mmm.. Patutlah pakcik tu tanya aku nak pergi mana.. Tu ar dia kalo dah lama tak naik bas.. Cian tol!! Adventure gak..

So bagi aku benda2 ni semua adventure.. Sebab hidup aku tak lah ekstrem sangat.. So bila de hal camni bagi aku dah adventure.. Maybe bagi orang lain itu just benda simple yang dah biasa.. That's life beb!

No comments:

Post a Comment