Monday, January 18, 2010

BUANG MASA OR JUST TENANGKAN FIKIRAN???

16 January 2010..

Beberapa hari yang lalu aku decide nak pergi PN.. Saje dah lama tak pergi.. Lagipun memang aku ade kerja nak kena buat so aku pun pergi ar sabtu tu.. Aku bawak laptop sekali.. Tapi masalah aku kalo aku tak lepas bawak beg masuk dalam PN.. Barang banyak nak bawak ni.. Last2 aku relax dulu kat jalan nak masuk tu.. Aku tengok orang lalu lalang kat situ.. Pastu aku nampak ramai yang bawak beg masuk so aku pun pe lagi bila nampak de sekumpulan budak yang bawak masuk beg aku pun join diorang.. Hahaa.. Lepas.. Alhamdulillah..

Dah masuk tu aku cari pot yang sesuai yang boleh charge batery aku.. Bila dah jumpa tu aku pun cam berkobar2 nak tulis ni tiba2 bila semua dah tersedia.. Otak aku stuck.. Actually aku nak tulis skrip.. Bahan semua dah de ni tinggal aku nak tulis jek.. Tapi otak aku cam takde idea.. Pastu aku takde mood.. Bila takde mood tu yang aku susah nak tulis tu.. Aku cuba paksa diri aku untuk tulis tapi semuanya jadi serba tak kena.. So tulisan aku semua jadi cam tak best dan melalut.. Dari aku terus melalut better aku stop and layan video super junior jap.. Pastu tu aku try nak sambung balik tapi still aku tak boleh gak.. Maybe sebab aku banyak fikir kot.. Fikir benda2 yang tak sepatutnya aku fikir.. huh!!!

Bayangkan aku kat PN tu dari pukul 11 sampai kol 5.. And i just sit doing nothing.. Skrip tak siap and apa yang aku buat last sekali tulis my novel.. Pastu kol 4 tu aku tutup laptop pastu aku pergi baca buku.. Last2 aku hiburkan hati aku ngan baca buku anak2 sidek.. Tersenyum sumbing aku baca buku anak2 sidek tu.. Nasib orang tak nampak.. Kang kata aku gila plak.. Hahaa.. Pastu aku dah balik dari PN tu aku cakap ngan hati aku.. Aku ni buang masa jek kat PN tu tapi at least hati aku tenang.. Fikiran aku cam tenang takde orang nak kaco.. So good terapi 4 me actually.. Lain kali kalo jiwa kacau gi situ jelah.. Hahaa.. K ar..

No comments:

Post a Comment