Monday, January 11, 2010

AjL 24

Let's review about AJL 24 with my own thought, my ears, my eyes.. Hahaa.. 1st of all nak cakap diorang punya presenter really good.. I really love three of them.. Cheryl.. Faizal n Ally sangat kelakar ok.. and memang tak bosan gila ngan diorang.. Best.. 4 me without them AjL 24 mest tak meriah..

Pembukaan Ajl ngan nyanyian lagu juara last year.. Lagu Untukmu.. Nyanyian Dato' Siti.. bukan aku tak suka just bila melodi dia di ubah just not right to my ears.. A little bit tak kena.. But bila Lan masuk nyanyi my fav song.. I was like.. Ohhh!!! I really miz him with Meet uncle hussein.. And it just bring the memory back.. Actually aku harap Azzam dapat join nyanyi sekali ngan Meet uncle hussein.. Hahaa..

Honestly apa yang aku bayangkan 4 the winner tak expect langsung apa yang diumumkan.. Ok.. Dalam my jangkaan 4 vokal terbaik maybe to Misha omar.. But bila diumumkan Black dapat vokal terbaik I was suprised.. But u know what.. Aku tak pertikaikan pun.. Black do have an unique voice.. So congratez to Black.. 4 persembahan terbaik I expect Stacy maybe or Bunkface.. But bila Aizat diumumkan as a best perfomance 4 tonight i just angguk and say the kids really cute.. Hahaa.. 4 top 3 in my head.. Aku jangkakan Bunkface, Misha n Faizal tahir.. Well.. Bila Faizal Tahir diumumkan no.3.. He deserved it.. Then turn to the 2nd place.. Bila dengar Yuna and Pa'an.. I said.. She did it.. U know she made it.. And i was like.. Whooaahh!!! My mind just blank.. Siapalah juara ni.. Apa yang aku jangka langsung tak kena.. So i said maybe between Misha or Bunkface.. Padahal malam ni punya perfomance aku suka Bunkface, Aizat, Yuna and Akim.. And then bila diorang umumkan yg lagu ni adalah juara lagu bagi AJL 24 aku just huh!!!

1st time aku dengar Aizat bawak lagu ni aku terus cam terpikat dengan lagu Pergi ni.. Apa yang terbayang dalam fikiran aku adalah arwah Yasmin Ahmad.. And bila Aizat bawak lagu ni tadi ngan starting suara wanita india yang sangat merdu.. Aku cam terpegun.. So Aizat congratez.. U deserved it.. Lagu ni memang best.. Really love diz song.. 4 Yuna u go girl.. Ur perfomance best sangat and selamba.. And Faizal Tahir congratez to u.. Hope u get well soon..

p/s : This is the best AJL ever.. Also 4 the last year coz Meet uncle hussein menang even budak ni x dapat tengok pun yg last year punya.. Hahaa..

No comments:

Post a Comment