Wednesday, January 6, 2010

Aku suka bila aku keluar sorang2.. Pastu sambil dengar lagu favourite aku dan tak hiraukan orang disekeliling aku.. Just jalan ikut gerak hati aku.. Terus menuju ke tempat yg aku nak pegi.. Aku akan jalan sambil tidak memperdulikan apa yg ada disekeliling aku.. Just me n my music n my kaki take me mana jek aku nak pergi..

Mostly kalo aku kuar sorang2 aku just akan pergi 2 tempat ni jek.. Kedai buku n kedai cd.. This 2 place aku takkan miss.. Kekadang tu aku gi klcc sorang2 semata2 nak gi kinokuniya sahaja.. Pastu aku balik.. Sengal kan.. Hahaa.. Aku tak reti nak jalan2 singgah setiap kedai kalo sorang2.. Lagi satu aku sebenarnya tak suka masuk kedai baju lama2.. Headache.. Tapi kalo kedai cd n kedai buku aku boleh duduk situ berjam2..

Aku rindu nak balik naik bas.. Cam aku buat time kat Puncak dulu.. Aku akan naik bas dari Puncak sampai seksyen 2 pastu naik bas u80.. Aku ingat lagi 1st time aku nak balik sorang2.. Aku tunggu kat seksyen tu 2 jam coz takut salah naik bas.. Puncanya bila aku tanya kawan aku nak ke kl sentral naik bas apa.. Dorang cakap bas u81.. Tapi yg ada bas u80.. Bila aku tanya org2 kat situ diorang tak tau.. Yg aku sengal tak tanya terus kat pakcik bas.. Last2 2 bas u80 aku lepas.. Last sekali aku gamble naik u80.. Akhirnya sampai aku kat kl sentral.. All the way nak ke kl sentral biasanya port aku akan duduk seat belakang sekali belah kiri bas.. Aku suka sebab seat dia tinggi n belakang sekali.. Nanti boleh cuci mata tengok orang keluar masuk bas.. Lagi satu luas pemandangan.. Sambil tu aku pasang earphone n dengar lagu.. Perasaan aku time tu tenang sangat2..

Dari kl sentral aku akan naik putra plak.. Dah sampai ke destinasi aku tunggu bas plak kat putra nak balik rumah.. Pastu sampailah rumah aku.. Actually aku bangga ngan diri aku coz aku boleh buat benda2 tu.. Hahaa.. Panjang tau perjalanan aku.. Sampai tukar2 transport 4 kali.. Start aku dari Seksyen 2 ke kl sentral pastu naik putra pastu naik bas plak.. All the way aku sumbat telinga aku ngan earphone.. So aku tak hirau benda2 disekeliling aku.. Just watch n stay cool.. Hahaa.. Pernah de satu kali tu jalan jam gila.. Aku gerak dari puncak kol 4 petang lebih sampai umah aku kol 8 lebih.. But i like it.. Teringin nak buat camtu lagi.. Nak rase perjalanan balik umah.. Tak macam sekarang.. SEmuanya de orang hantar ngan ambik..

p/s : That's just my pengalaman yg sangat berharga.. Never forget about that.. Hope get through it again..

No comments:

Post a Comment