Tuesday, January 5, 2010

Assalamualaikum..

Wah! formal ar plak.. Hahaa.. Aku nak cerita pasal aku skang jadi kakak ustazah.. Tapi sebelum tu aku nak cerita pasal jalan jam gila tadi.. Of coz kat jelatek.. Dekat situ jek 20 minit stuck kat situ.. Padahal selalu kalo kuar dari umah dalam 10 minit dah sampai ni tadi setengah jam baru sampai.. Ish!!! Ish!! Masalahnya aku yg kena.. Kena seberang jalan.. Selalu abah hantar sampai dalam..

Back to the story.. Pasal aku jadi kakak ustazah.. Abah start ajar ngaji anak cikgu Linda.. Pastu budak2 tgkt 4.. Last2 budak2 Kemboja ni.. Disebabkan ramai gila aku pun tolong ar.. Actually abah yg suruh.. Kalo abah x suruh aku tak buat.. Aku pun bukannya pandai sangat.. Khatam pun baru sekali.. Tugas aku ajar yg mukadam jek.. De ar dalam 10 orang mukadam.. Al Quran dalam 20 lebih.. Yg jadi ramai anak murid abah pasal org yg ajar ngaji kat flat ni berhenti.. So semua dak2 ni pergi kat abah..

Cam semalam tambah lagi dak2 baru.. Alhamdulillah.. Yg tak tahan tu bising gila.. Masa aku kuar tu dah cam pasar malam dah.. Aku suruh diam.. Dorang tak dengar lagi.. 2 kali aku suruh diam.. Last2 aku jerit.. DIAM!!!!!.. pastu semua senyap.. Aku pun time tu cam.. Wah!!! Bangga ar jap.. Dak2 tu diam.. Tapi hampeh!! Beberapa second jek.. Pastu bising balik.. SEmalam habis jek pukul 9 lebih.. Start dari kol 7 lebih pas maghrib.. Itu aku tolong tu pun abhis kol 9 lebih kalo x tolong aku rase kol 10 pun belum tentu habis.. Cian kat abah.. Dia pun bukannya c-hat sangat.. So aku tolong mana yg patut..

p/s : To my murid ngaji.. Sorry ar kalo akak cam tergarang ke or terpukul ke or terconteng ke mukadam tu.. Akak pun dulu kena camtu gak.. Kalo korang tak main2 takdenya akak nak garang ngan korang.. Garang ke???? Hahaa.. Boleh ar.. Kekadang tu aku yg terkena.. Aku tengah2 ajar ngaji ni tetiba die bercerita.. Eiy! Sekali dia bukak cerita daa.. Aku pun dengar jap pastu aku stop dia bercerita smbg ajar balik.. Budak2.. Nasib ler..

No comments:

Post a Comment