Tuesday, January 5, 2010

HARI JADI KE 17

Seorang anak bertanya pada ibunya

Anak : Mama.. Bila hari jadi saya yg ke 17, boleh buat parti x kat rumah?

Mama : Boleh.. Nanti mama aturkan..

Anak : Mama.. Boleh saya ajak kawan2 sekali?

Mama : Boleh.. nanti mama jemputkan..

Anak : Mama.. Boleh saya pakai baju warna pink?

Mama : Boleh.. Nanti mama belikan..

Maka tibalah harijadinya yg ke 17 itu.. Berpestalah dirumahnya.. Kawan2nya sudah datang.. Anak itu memakai baju barunya dan kembali bertanya pada mamanya..

Anak : Mama.. Boleh saya pakai lipstik x?

Mama : Tak boleh!

Anak : Ala mama.. Saya kan sudah 17 tahun.. Takkan pakai lipstik pun tak boleh..

Mama : Tak boleh! Kamu boleh adakan pesta, jemput rakan2 mu, kamu boleh pakai baju pink tapi kamu tak boleh pakai lipstik..

Anak : Alaaa.. Boleh la mama.. Pleeaaasseee...

Mama : Azwan!!! Kali ni mama tidak mahu berkompromi.. TIDAK BOLEH!!! Kamukan lelaki!!

No comments:

Post a Comment