Friday, October 5, 2012



Hari ni da r kne balik sendiri..
Walaupun aku da janji ngan abah yg nex week aku akan balik sendiri da..
Kre abah x payah amek aku da..
Tp masalahnya aku janji minggu depan bukan jumaat hari ni..
Walaupun xde beza pun kalo aku nk balik sendiri next week atau mggu nie..
Tp aku rase minggu nie aku malas nk fikir nk kne naek train n bas..
Lain la kalo aku naik train then terus smpai kat umah ok gak..
Tu jek td da wat aku bengang..
Aku paling x suke kne time last minute..
Kalo boleh apa yang aku da rancang dr pg tu r yg aku nk..

Mesti kalo sape yg bace ni cakap aku nie selfish...
Mmg da de org penah cakap ngan aku pun..
Hahahaa..
X tau nape aku rase sedih..
Sedih ngan penat n sakit hati..
Semua aku rase skang nie..
Da ar td pewot aku sakit...
Nk kate x mkn da makan tp pedih..

Perasaan yg sedih ni aku rase ntah..
Sedih bila orang yang ko sayang buat x tau jek ngan ko..
Tp die buat macamtu sebab ko gak..
Ntah ar..
Penat..
Aku rase penat nk menghadap semua ni..
Aku rase aku da x larat nk jaga hati semua  org..
Tp bila aku cam wat hal sket org lain x dpt terima..
Asal?
Aku x layak nk memberontak gak?
Bukannya aku gi hisap rokok ke or gi lepak smpai tengah malam ke.. Gi club ke..
Aku just cakap sket ngan nada yg x seberapa..
Agaknya da mmg naseb kot..
Org jek boleh buat aku sakit hati or sedey or marah..
Tapi aku x boleh..
Aku ni pun bukan hati kering..

Orang selalu cakap jangan buat orang yg jarang marah ni marah..
Sebab sekali dia da marah mmg susah..
Aku x tau aku ni tergolong dlm group tu atau x..
Sebab aku jarang marah..
Tp wat mase ni kalo aku bengang ngan org2 yang bangang nie mmg aku boleh tahan lg walaupun aku rase aku da mara tahap ultra..
Tapi aku tahu tu bukan tahap aku..

Kkdg aku takut nak luakan apa yang aku rase sebab aku takut..
Aku takut tok kehilangan..
Mungkin sebab hidup aku byk bergantung..
Tapi aku da boleh survive sendiri then ok kot...
Aku ni umur jek da tua tapi masalahnya bukan sebab aku manja ke apa tp Allah S.W.T sentiasa memberi kemudahan kepada aku.. Alhamdulillah..
Tapi aku tahu semua itu tidak berkekalan..
Kt x tau apa yang akan terjadi pada masa akan datang...

Masalahnya aku ni untuk aku fikir masa depan mmg x..
Bagi aku.. Aku hanya hidup untuk esok...
Dan aku rancang tok esok jek..
Sok lusa kalo aku panjang umur tu da lain cerita...
Mesti korang baca ceteknya fikiran aku..
Sebab aku takut tok merancang benda yg x pasti..
Sebab aku tahu aku nie jenis yg macammana bila aku x dpt benda tue...

Aku rase  ni lah entry aku yang paling panjang..
Apa yang boleh aku cakap kat sini yg aku penat hidup..
Aku penat nk buat apa-apa pun...

No comments:

Post a Comment