Monday, March 3, 2014


PENGALAMAN YANG SIOT JEK.....

Citer die semalam aku ngan member skool gi jalan2 kat jalan TAR.... Actually kitorg patut date hari sabtu tp disebabkan perot aku meragam so cancel and kitorg pun gi ari ahad.. aku ngan excited nk gi sebab nak shopping kat jalan TAR... Dah terbayang apa yang aku nk beli.. 1st smpai jek mmg tempat pertama yg kitorg tuju adalah MUAZ.. MUAZ kan de byk cawangan so kitorg move on yg kedua punya MUAZ pastu aku da pilih n bayar aku py barang pastu aku tunggulah member aku kat luar.. Tengah2 aku tunggu aku mula2 da nampak 2 org budak nie tp aku ingat diorg ni adik beradik de dak laki kat depan aku ni coz budak perempuan tu de letak buku ayat2 surah nie kat dalam budak laki tu so bajet tu adik2 laki tu.. pastu budak laki yg kecik tu pergi kat aku dia hulur benda tu tau.. aku mula2 aku geleng kepala cakap xnk.. pastu die kate seringgit... pastu aku pn kuar la duit kat poket aku time tu mmg de seringgit so aku hulu kat die and die bagi aku buku surah kecik tu.. pastu dak laki tu minta aku 5 ringgit.. aku da cam betol ke x budak nie.. mule2 minta aku seringgit pastu minta 5 ringgit plak.. pastu dak perempuan tu gi belakang die cakap nak 5 ringgit tok duit makan.. aku bukan nk berkira tau tapi cara diorang tu mmg agak KURANG AJAR.. Aku rase dia punya org tu yg suruh macam tu kot.. 

Aku cakap pe ngan die.. I already give u 1 ringgit.. nape nk minta 5 ringgit lg.. sekali dak perempuan tu sound aku.. die cakap pe tau ngan aku.. cakap melayu.. pastu aku cam da nk gelak sebenarnya tp aku takot sebab dak kecik kot yg peras ugut secara x langsung..pastukan aku cakap xde.. pastu aku gerak dak dua org tu nk follow aku.. budak perempuan tu cakap pe ntah dengan adik laki die pastu aklu gerak masuk dalam die nk follow.. pastu dak perempuan tu boleh tarik beg plastik barang aku.. Huish! time tu mmg aku angin sangat2.. berani die buat macam tu masalahnya.. Kurang ajar kan.. pastu aku sentap beg plastik aku aku cakap ngan.. Nak sy telefon polis ke? Pastu aku terus jek menonong masuk dalam.. aku x tengok da budak kecik 2 org tue.. naseb baik MUAZ tu ramai org so dak2 tu x leh nak masuk dalam.. kalo x smpai dalam kot die kejar aku nk kan duit tu.. Huish! serius pastu aku terus hilang mood.. badmood terus.. terus diam aku.. aku citer ngan mmeber aku... die tegur cakap terus diam nadiah.. Hahahaa.. Gile x terdiam.. 1st time in my life aku kena dengan budak kecik.. Seram siot...dibuatnya dia bawak geng ke or die tunggu aku kat luar ke.. pastu aku taruma nk jalan.. aku kepit jek kawan aku.. pastu aku cam trauma jek bile nmpk budak2 kecik takot terserempak dengan budak2 tu lg..

Tapi serius memang kurang ajarlah dak2 tue.. pandai diorang.. mula cakap seringgit pastu bila kt da bg nak 5 ringgit plak.. masalahnya budak2 camni mesti kena suruh py.. bukan x kesian and bukan nk berkira dengan budak2 tp masalahnya aku x boleh terima.. Umur dak2 tu aku rase dalam 6 7 tahun camtu.. diorang boleh sanggup nk tarik beg org.. kalo die tarik handbag aku time tu mmg nk kne dak2 tu.. naseb baik die tarik beg plastik.. tu kira da naseb baik aku x hayun beg tu kena die.. nnt bile aku da bagi 5 ringgit kang lg sorg nk 5 ringgit.. sebab die dua orang kan.. bukan boleh caya dak2 nie.. serius mmg terok sangat2.. just aku harap next time aku da x jumpa budak2 nie.. MENAKUTKAN ok.. 

No comments:

Post a Comment