Wednesday, March 26, 2014




MH370......

Minggu nie ada sesetengah stesen TV menyiarkan orang2 mengaji dan baca yasin serta Al-Fatihah sentiasa.. Aku kekadang turut serta baca... Tatkala aku mendengar orang mengaji aku rase sedey sangat.. sebak di hati ni hanya Allah sahaja yg tau... Hati aku rasa sayu sangat2... bayangkan aku ni hanya orang luar jek.. xde kene mengena dengan keluarga atau rakan mangsa MH370... Tapi kesedihan tu aku turut rase.. orang kata berat mata memandang lagi berat bahu yang memikul....tapi dalam kesedihan ni pun ada yang perangai cam bangang... xde sensitiviti langsung... Hurmmmm.. orang camni memang kena bahan jek nie.. Geram kau tau kalo jumpa orang camni kan kat sebelah aku.. tau pe aku nak buat.. aku nk cubit die biar die rase sakit.. bila kau lalu tepi or belakang die aku nk cubit die biar die rase sakit.. tu baru sakit cubit.. kau da jerit camtu.. tapi rase sakit dan perit keluarga mangsa kau x fikir... otak busuk punya orang....tapi lantaklah orang camni kalau selagi x kena pada diri sendiri mmg x serik.. so aku dari orang2 yg lebih perihatin ni mestilah banyakkan sabar dan sedekahkan Al-fatihah... 

No comments:

Post a Comment