Sunday, March 9, 2014



Assalamualaikum..

Aku rase semua orang sudah tahu kejadian nahas pesawat MH 370 yang membawa penumpang seramai 239 penumpang.. Aku tahu berita ni pn petang semalam.. Al-maklumlah.. pagi semalam aku x sempat tgk berita pastu terus gi opiz .. pastu da petang tu baru aku tahu.. serius terkejut sangat.. kerana ia membabitkan rakyat Malaysia.. Kalau berita ni luar negara py aku x terase sangat.. tapi disebabkan ia melibatkan rakyat malaysia aku jadi rase sedey sangat dengan berita nie.. Segala kemungkinan ada.. Tapi kemungkinan besar ia terhempas di perairan vietnam.. tapi aku sangat berharap walaupun harapan itu kecil sgt yang ada keajaiban berlaku.. 

Tapi yang buat aku rase cam bengang sgt apabila ade yg sebok cerita pasal pilot yg mengatakan ini salah pilot. of coz selaku pilot die adalah tunggak utama dan nyawa penumpang di tangan pilot kerana dialah penggerak utama sesebuah penerbangan itu.. tapi kita sendiri tidak tahu apa yang terjadi pada waktu tersebut.. ini kerana jika terdapat masalah teknikal pasti amaran awal sudah diberikan dalam radar dan smpai ke pengetahuan bahagian teknikal.. tapi ini die terus merah dan hilang dari radar dan langsung tidak dapat dikenal pasti kedudukan sebenar kapal terbang tersebut sehingga sekarang.. ada yang mengatakan ini ada unsur jenayah.. Wallahualam..

Aku berdoa agar Allah mempermudahkan pencarian mangsa dan aku sangat2 berharap agar keajaiban berlaku.. Semoga Allah melindungi segala-galanya..

P/S : Hati aku memang sedey sangat2... akurase for the 1st time aku terase sangat dengan berita macam ni...=( Just hope keluarga mangsa semua tabah.. Kita sama-sama mendoakan yang terbaik... Amin

No comments:

Post a Comment