Wednesday, August 26, 2009

Petang yang sengal tol..

huh! petang tadi just one of my bad luck.. dah ar tunggu bas lama.. dengan hujan.. dengan angin kuat.. tapi itu ok lagi.. even dengan petir kilat semua.. tapi aku tak keseorangan.. de orang lain yang teman aku kat situ..

ngah hujan lebat aku nampak kat junction sana tu polis trafik ngah jaga jalan.. cian plak aku tengok.. tgh-tgh hujan diorang jaga.. tapi ada juga orang marah polis trafik ni.. cakap diorang ni lembaplah.. tak reti jaga jalan lah.. even aku pun kekadang camtu gak.. tapi tadi bila aku tengok polis tu jaga tgh-tgh hujan lebat tadi aku rasa bersalah plak.. even aku yang berteduh kat bustop ni pun mengeluh kena hujan yang sikit apetah lagi diorang yang kat tgh jalan tu.. ish!! ish!!

ok.. aku rasa aku tunggu dekat sejam lebih.. pastu bas datang.. aku dah happy da time tu.. pastu tak ramai plak lagilah aku suka.. time aku nak bayar plak.. aku masuk duit pastu pakcik bas tu tak bagi aku tiket.. dia tanya aku mula-mula tapi aku tak dengar.. pastu dia tanya aku lagi tadi masuk berapa.. aku cakaplah 2 ringgit.. pastu dia cam tak percaya aku.. aku time tu dah start bengang gile aku ngan pakcik tu.. aku nak jek cakap kalo tak caya korek pastu tengok sendiri aku bagi berapa.. aku cakap sabar nadiah.. even die bagi aku tiket tapi masalahnya dia tanya aku cam ingat aku ni tipu masuk seringgit jek.. hey!! nasib bulan puasa.. aku mengenangkan bulan puasa je ni..

yelah masing-masing penat.. aku penat tunggu.. pakcik bas tu plak penat bawak bas.. so aku tahan jek.. tapi aku terus badmood the way balik umah.. aku bengang gile.. dalam hati tak habis-habis aku cam nak menyumpah jek.. aku sebenarnya bengang ngan diri aku.. tapi kalau aku dah start bengang pastu nak badmood.. nanti semua benda yang ada kat depan mata aku kekadang yang sikit tu pun boleh buat aku marah.. memang tadi menguji kesabaran aku betollah.. kalo pakcik tu suruh aku bayar lagi seringgit tadi memang aku keluar dari bas tu balik.. even time tu dah kol 6 lebih.. dah nak buka pose.. kalo hati dah sakit.. memang tak boleh buat apalah.. aku sampai umah tadi kol 7.. mesti dia ingat aku ni dak-dak yang suka-suka nak naik bas pastu bayar seringgit.. ngan tunggu lama gile.. baik aku jalan kaki gi damai pastu naik putra.. kalo dekat damai tu dah lama aku naik putra jek balik..

huh!!!!! tapi memang aku bengang gile... aku rasa cam nak.. hey!!! aku pantang betollah kalo aku tak buat orang cakap aku buat.. sakit tol hati aku.. aku bengang ngan diri aku.. dah.. itu jek aku nak cakap.. aku taknak cakap aku bengang ngan sape.. sebab itu semua salah aku.. even bukan salah aku.. BOSAN TOL!!!!!

3 comments:

  1. kepada pakcik bas tu.. still aku nak ucapkan terima kasih sebab kerana dia aku sempat bukak kat rumah ngan family aku at least.. cam dia cian plak bukak dalam bas.. so skang bila dah luah ni dah ok sket..

    ReplyDelete
  2. hahaha dun worry be happy. rasa bsalah lak ek dah marah2 pakcik bus tu huhu :D

    ReplyDelete
  3. kita selalu rase bersalah pas dah marah orang.. can't get rid of it.. padahal is not my fault.. tapi still.. asal ek.. too humanity.. ceh!! hahaa.. just ignore me.. hehee.. sengal tol..

    ReplyDelete