Thursday, August 27, 2009

KecOH!!!

Kecoh.. tapi bukan hal aku.. pasal hal orang lain.. sekali-sekala nak gak cerita pasal orang lain.. back to the story.. orangnya adalah orang yang isunya sedang hangat diperkatakan.. bagi aku hal ni mula-mula cam bagus untuk dijadikan pengajaran tapi lama-lama bila dah banyak pihak masuk campur.. benda ni macam dah jadi lalang atas pagar..(xde dalam kamus pun peribahasa ni so x yah cari maksud dia.. paham sendiri sudah).. sebabnya terlalu ramai yang nak jadi hakim.. termasuk aku..

bagi aku isu kartika ni tak perlu nak diperhebohkan satu dunia.. isunya simple jek.. sebat.. pastu kartika pula sanggup melakukannya sambil di sokong oleh family.. agaknya jika kartika buat rayuan tidak di sebat isu ini tidak akan diperdebatkan.. tapi bagus gak.. buat aku terfikir.. kartika is a girl.. not a guy.. 6 sebatan? too hard 4 her.. denda rm5000 4 sure.. but hukuman sebatan yang menjadi isu di sini bagi aku bukan tak payah.. tapi di kurangkan.. maybe at least 1 @ 2..

and bab penangguhan itu pun dah jadi isu lain plak.. kartika and family pula merasakan diri mereka seperti diperkotak-katikkan.. bagi aku benda tu takde benda pun.. dah tangguh ko terima jelah.. bukannya tak buat tapi tangguh.. itupun kerana skang ni umat Islam ngah menjalani ibadah puasa.. di bulan yang mulia ini bukan untuk kita sakit menyakiti tapi untuk kita saling menginsafi diri..

majlis peguam mahu sebat dihapuskan.. katanya hukuman sebat ini tidak bersesuaian dengan masyarakat kita yang penuh dengan belas kasihan.. aku tak setuju dengan yang ni.. korang setuju? bagi aku hukuman sebat ini perlu ada.. bukannya setiap kesalahan tu kena sebat.. tapi bagi kes-kes berat seperti kes bunuh ke? ragut ke?.. jika takut sakit itu baru di dunia.. belum di akhirat nanti.. lagipun mereka yang melakukan kesalahan tu pun langsung tiada belas kasihan.. jadi kenapa kita perlu..

4 kartika.. no stress.. girl u deserve nothing but the best..


2 comments:

  1. for me, sumthing fishy tu actually.what do u think? nak ckp kang, takut ISA lak! hahaha :P
    tp ala2 mcm manohara nye case. it's the nationality nye issue i think so. dunno. wallahualam.

    ReplyDelete
  2. sometimes.. small thing can be huge.. even the issue is nothing.. like diz.. isu die pasal sebat jek.. can't understand how their thinking.. i'm still not matured.. hahaa..

    kita nampak.. tapi kita tak bleh buat apa-apa.. ish!! ish!! too bad..

    ReplyDelete