Wednesday, August 19, 2009

De Benda nak Story..


' Laut lebih Indah dari Bulan '

Apa yang korang dapat tafsirkan dari tajuk di atas?

1st time aku dapat skrip monolog ni dari En. Shahrul.. my lecturer masa part 2 tok kelas seni lakon.. aku ni nama jek budak penulisan tapi blaja basic banyak gak.. cam lakonan, pengurusan, bisnes, psikologi, filem.. of coz ar.. n banyak lagi.. back to the story.. masa aku dapat story ni aku baca tajuk die.. "Laut lebih Indah dari Bulan".. En. Shahrul de terangkan kot tapi aku buat apa ntah dalam kelas.. so aku fikir ia adalah mengenai dunia alam tanpa menggunakan manusia sebagai pelaku utama.. aku plak bile dapat skrip ni buat perkasam..

1 day de member tanya kenapa perempuan tu mati.. perempuan tu adalah 1 of the karektor kat dalam skrip tu yang aku sendiri x tau de.. hehee.. yelah aku ingat skrip tu pasal laut dan bulan jek.. pastu back to the soklan.. kenapa perempuan tu mati.. so aku jawab sebab laut masin.. pastu diorang gelak.. aku pun tergelak sekali coz aku rase jawapan aku klakar.. perempuan tu mati coz laut masin.. so aku fikir diorang gelak pasal tu.. rupa-rupanya baru aku tau.. Laut, Indah dan Bulan adalah manusia..

bagi aku pelik coz menggunakan nama-nama alam sebagai nama manusia.. tapi sedap.. Laut adalah lelaki.. Bulan dan Indah adalah perempuan.. aku story sket pasal monolog ni..

Laut dah kahwin ngan Bulan.. tapi dalam diam Laut curang dengan Indah di belakang Bulan.. Bulan x tau hinggalah Bulan dapat berita yang ada seorang perempuan bernama Indah kena bunuh dan Laut di tuduh di atas tuduhan itu..

karya Nam Ron..


2 comments:

  1. happy birthday and.... take good care! nice blog, nice thoughts! write more tauu!

    ReplyDelete
  2. thank u.. always write.. never stop.. u too my dear..

    ReplyDelete