Friday, February 14, 2014




Keberanian dalam kemarahan....

Aku ade story pasal dua malam lepas punya hal.. ok aku duduk rumah kuaters tau so die de 15 tingkat dan aku tingkat... Hehehee.. x nk bgtau kat sini.. so pas aku habis ajar ngaji then aku kemas dapur.. basuh pinggan n lap dapur.. time aku basuh pinggan aku dengar cam bunyi air menitis tau.. aku ingat kat toilet so aku pn cam just ignore benda tue.. pas da siap semua aku pn g dok depan.. emak gi dapur die nak masak.. sekali die yang persaan.. terus die keluar g bagitau abah coz abah still kat luar ajar dak ngaji.. tengok2 tempat dak ngaji yg kat luar tu pn da basah air meleh dr atas.. pastu suroh dak ngaji g tgk.. hurmm.. bile aku tgk kat bahagian stor umah aku air cam nak laju die meleleh aku g tgk.. coz time aku nk g tgk dak2 ngaji tu still tggu lif padahal umah atas jek kot.. aku pn naik tangga jek panggil dak2 tu naik tangga gak ikot aku naik atas.. pastu g umah jiran aku tu ketok umah die cakap stor die tersumbat.. diorang g cek memangtersumbat pn.. masalahnya yang tinggal just anak2 jek.. makcik n ayah die xde.. diorang pn x perasan tau yg air da naik kat umah diorang.. Mule2 dak laki tu yang jolok tp x boleh gak.. last2 aku plak yang jolok.. yelah yg lain2 tu semua adik2 bawah aku so aku sebagai yang tua nie kne la tunjuk gagah sket.. Poyo jek kan.. Hahahaa.. so aku pn try jolok x boleh gak tau so aku suroh dak2 ngaji yg ikut aku tadi gi panggil abah then abah datang die suroh si dak tu jolok kuat2 baru airturun.. so rumah aku pn selamat.. Bayangkan kalo kitorang xde kat rumah or dak atas rumah aku tu xde kat rumah memang rumah aku pn terok gak la nnt..

So pendek kata bila hidup berjiran kiri kanan atas bawah ni kena sama2 jaga rumah tu and jage kebersihan dan keselamatan bersama..

No comments:

Post a Comment