Tuesday, October 19, 2010

POOR ME AS A MUSLIM


Today I've being humiliated by someone.. Not on purpose but I totally get bastard.. Dari tadi aku asyik fikir pasal hal ni.. Betapa busuknya aku yang tidak tahu akan asal usul agama aku. Bukannya aku tak pernah belajar dekat skool.. But.. Aku tak tahu kenapa benda2 ni tak boleh nak lekat kat dalam kepala otak aku.. Aku tak nak cerita apa yang benda apa yang aku kena coz aku rase cam bodoh gila.. Malu siot tadi..

Aku ni bagaikan muslim yang hanya pada nama tapi segala yang harus aku lakukan tidak aku buat.. Just ada a few yang aku tunaikan tapi itupun belum tentu Allah terima segala amalan aku tu.. Dah lama sangat aku tak solat cukup 5 waktu.. But today aku cukup 5 waktu.. Sah atau tidak solat aku.. Samada Allah terima atau tidak.. Itu semua aku serahkan pada-Nya..

Tapi aku bersyukur.. Mungkin aku bab2 agama memang out tapi aku tak pernah dan takkan pernah melupakan Pencipta aku.. Dia sentiasa dalam hati aku.. Setiap ciptaan-Nya aku kagumi.. Dalam hati aku ni bagaikan diari aku kedua.. Segala perasaan aku coretkan kat dalam hati aku.. Dan pembacanya adalah Allah S.W.T.. Dia sentiasa mendengar luahan hati aku.. Dia sentiasa bersama dengan aku.. Sentiasa melindungi aku.. Sentiasa melindungi aku.. Sentiasa menyedarkan aku akan setiap apa yang aku lakukan.. Aku sedar tapi kekadang nafsu aku kuat untuk menolak setiap apa yang ingin aku lakukan ke arah kebaikan.. Syaitan terlalu memusuhi aku hingga tak mahu lari dari aku.. Pergi jauh dan tak ganggu hidup aku dan jalan aku untuk terus menuju ke jalan Allah S.W.T..

Aku mungkin muslim yang tertalu buta hati tapi aku masih punya hati dan perasaan.. Dan kerana itu aku masih menjadi muslim yang akan terus mengharung segala dugaan dan cabaran.. Sehingga akhirnya aku menjadi seorang muslim yang betul2 teguh pegangannya.

No comments:

Post a Comment