Monday, September 28, 2009

Seramm.... tak kot...

De 1 malam nie.. nak dkt raye.. aku tido lambat.. nak dekat kol 2 pg kot.. time tu semua dah tido lena.. tinggal aku sorang2 terkulat2 kat ruang meja makan main laptop.. dah tu ble mata aku cam nak terlelap sendiri tu kre dah ngantok sgt ar tue.. aku kemas2 pastu nak masuk tido.. pastu aku nak gi tido.. ble aku baring jek aku dengar satu bunyi nie.. bunyi pssstt.. cam de orang psstt aku.. aku terkamjat jap.. aku rasa cam jantung aku pun terhenti degup sebab nak make sure kan tu bunyi apa.. view memang sunyi gle.. dah pagi.. orang semua dah tido ngan yang ramai dah balik kg.. so memang senyap sunyi situ.. pastu bunyi lagi.. pssstt.. aku pandang bilik abg jib.. pintu dia tak tutup.. just langsir jek.. aku rase cam aku dengar dari bilik dia.. yang pasti dia pun dah tido lena gle.. aku pandang jek kat langsir tu.. pastu aku dengar lagi.. dia bunyi bukan bertubi2 tau.. dia bunyi selang seminit tu sekali.. pastu sekali pssttt.. pastu diam.. pastu psstt.. tak berani nak selak langsir tu takut.. ntah pape plak nanti kat balik langsir tu..

aku time tu dari ngantok terus segar mata aku.. pastu aku bangun aku bukak tv.. pastu bunyi tu dah takde.. aku plak pasang tv kuat ar gak.. padahal kak farah tido sebelah aku ni.. layan tivi jap.. pastu mata aku ngantok balik.. aku memang dah ngantok.. sudahnya aku gi amik earphone dengar lagu.. kang takut dengar lagi.. aku gak yang tak tido malam plak.. tutup tivi aku pasang lagu.. pastu dah ok dah.. aku dah pejam mata ni.. tetibe volume lagu plak turun naik turun naik.. apahal plak aku punya hp ni aku cakap dalam hati.. macam de orang main2 volume.. aku time tu dah tak bukak mata dah.. aku rase aku kena main nie.. so aku paksa gak tido.. mata plak memang ngantok so nasib baik aku terus tido.. ntahlah.. lawak pun de gak.. cerite kat abah ngan kak fara.. diorang cakap benda yang sama.. 'benda' tu nak mainkan aku.. cukuplah aku kena sekali.. mak, abah, abg jib ngan kak farah dah kena dah.. skang aku plak.. nasib ko lah nadiah.. yang klakarnya bile tido malam aku tido dekat gle ngan kak farah.. nanti besoknya mesti kak farah bebel kat aku cakap malam tadi aku tido rapat gle ngan die.. die kejut aku.. aku gerak tapi pastu aku buat balik.. masalahnya even aku tido mati tak sedar pun aku bleh jadi camtu.. hahaa.. nampak sangat aku ni penakut.. lol!!

No comments:

Post a Comment