Monday, September 28, 2009

Komik adalah realiti


Selalu orang akan cakap.. ala! setakat komik.. untuk budak2 boleh ar.. ish!!! ish!!! tak betol tu.. komik pun bagus untuk kita2 yang sudah remaja ni.. even auntie, uncle, parents even atok nenek pun sesuai baca komik2 nie.. banyak pengajaran hidup..

' Anda tidak perlu menjadi seperti haiwan untuk hidup, tapi sedikit sebanyak ia membantu '

23 mei 09.. hari tu aku beli satu komik ni.. title ZOOLOGY by Stanley G.. actually setiap kali aku pergi kedai buku mesti aku ternampak buku nie.. tapi aku tak teringin pun nak beli.. sebab aku fikir dia cerita pasal binatang.. yelah.. c the title pun ZOOlogy.. ish!!.. so 1 day mala beli komik nie.. pastu join sekaki tengok.. uiks! not bad.. klakar.. so aku tahan jek diri aku tak baca mala punya.. coz aku nak beli sendiri.. aku kan ngah kumpul komik so aku nak beli sendiri.. banyak bookstore aku gi.. dulu mana aku pergi mesti jumpe.. tapi time aku nak tak pula dia muncul.. lol! even kinokuniya tu pun takde.. last2 aku dapat kat jj au2 (susah2 jek gi yang jauh)..

aku suka komik ni coz klakar.. tapi disebalik klakar dia ada kritikan sosial yang berbisa.. setiap babak adalah reality.. so aku rase dekat jek di hati bile baca komik nie.. sebab memang reality.. benda2 yang pernah aku nampak.. aku pernah kena.. aku pernah baca.. conclusionnya boleh cakap yang komik ni kinda like memprovok isu sosial masyarakat kita yang REALITY.. which is tak salah pun.. kirenya dia macam menjadi suara-suara hati kecil segelintir masyarakat yang merasa ketidakpuashatian terhadap dunia ini yang penuh ngan kekejaman dan penipuan.. hahaa..

komik ZOOLOGY by STANLEY G koleksi GEMPAK STARZ RM 6.50


No comments:

Post a Comment