Wednesday, October 30, 2013



Assalamualaikum..

Aku rasa aku akan melalui hari-hari yang sukar dalam hidup aku.. Bila malam tu aku dapat mesej yang aku sendiri x tau nape tetibe jek jadi camtu.. Ngan aku sendiri x berapa nak ok.. maybe coz of the weather yang keep changing dari hujan ke panas.. panas ke hujan.. aku rase semua orang mungkin ramai jek yang demam ngan batuk semua.. Tekak aku pun da start sakit.. Tapi don't worry.. aku kan kuat..=D kalau sakit pun tahan jek... Huhuu.. Diri sendiri gak yang tanggung.. Ok back to the story pasal lepas aku dapat msg malam tu mmg aku rase down sangat2.. aku fikir pe salah aku.. ntahlah.. mungkin memang salah aku..=(  Pastu aku lalui hari esok dengan perasaan yg sgt x best.. maybe orang tgk aku ok jek tapi hati aku ni and apa yang aku fikirkan hanya Tuhan jek yang tahu.. Pastu bile da petang biasanya aku akan tolong abah ajar ngaji..Tgh2 aku ajar ngaji mak keluar n cakap ngan abah yang mak long aku cam da nazak.. So mmg pas ajar dak ngaji kitorang nak gi tgk mak long.. lepas aku da abis ajar dak2 ni aku masuk dalam.. abah still ajar dak al-quran lagi coz ramai.. Bile aku da masuk tgk tv jap then kol 8 kak anim kol.. bila aku nampak kak anim kol belum angkat kol lagi aku da tau.. Mak Long mesti dah xde nie.. Aku jawab kol then dengar suara kak anim da serak ccoz nanges.. bila die cakap mak long xde then aku terus bg phone kat mak then aku bgtau abah.. Pas abah abis ajar dak ngaji.. kitorang siap2 sume then gi umah kg. baru tgk arwah.. tapi malam tu aku dalam keadaan x berapa baik sangat jadi aku x dapat nk bacekan yasin kat arwah.. tapi dalam hati berdoa semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di tempat2 orang yang beriman.. Malam tu aku x berani nk tgk muka arwah.. walaupun sebelum ni aku tahu macammana keadaan arwah yang da tinggal tulang dan kulit jek.. arwah mak long dulu kurus sangat masa hayat die... so aku stay kat kg. baru smpai kol 1 lebih then baru balik.. aku ingat besoknya tu aku nk keje jek tp bile ingat balik itulah kali terakhir aku akan tengok arwah so aku pun amek cuti EL.. masa arwah di bawa ke masjid untuk dimandikan aku tengok.. camne proses diorang potong kain kafan and dia susun camne semua.. mmg rumit.. aku sendiri tengok pun cam blur jek.. Bile kain kafan semua da siap potong and susun semua... tibalah masanya arwah dimandikan.. masa tu aku x rase pape lagi tapi mase diorang ngah mandikan arwah tiba-tiba aku sedey sangat... aku tgk kak anim mandikan mak die.. and mira mandikan nenek die.. diorang sedey sangat.. aku paham perasaan diorang.. aku nanges gak.. time tu ngan fikiran aku yg asyik fikir nape dia meseg aku camtu.. pastu aku tengok arwah lagi.. aku rase sedey sangat.. 1st time aku tgk orang mandikan mayat and kafankan mayat... time tu hati aku terdetik.. mak long mmg betol2 da xde.. masa hayat die tiap2 raye pertama, umah die lah kami sekeluarga pergi.. dr arwah baba ade lagi.. smpai tggl dia n dari sihat smpai x sihat and x nampak sampai lah die sakit and terus meninggal.. pastu aku terfikir hidup aku yang ntah camnelah masa depan aku.. aku sendiri pun da penat hidup.. cam2 hal aku kena.. semuanya torture perasaan aku.. penat kot kalau tiap2 saat ko asyil fikir benda tu.. aku kekadang tu smpai terfikir kan best kalau aku hilang ingatan so aku x payah ingat benda2 yang pahit.. manis semua.. aku just bina hidup baru balik...Hurmmm.. ntahlah..

No comments:

Post a Comment