Monday, September 27, 2010

UNLUCKY DAY

What a suck day for me.. Actually the entire week nie.. Arggghhh!!!! Tension..

I give a reason why... Firstly pasal jerawat yang besar nie.. Pastu pasal tadi aku kena balik sendiri so aku tumpang de kakak kat opiz aku nie.. Thanks to her coz send me home.. But.. The way balik umah hujan ar plak.. So kakak tu berhenti kakn aku kat satu kedai makan.. Aku pun tumpang tido kat situ jap.. Hujan kat luar memang lebat gile ar kan.. Pastu makin lama kedai ni de orang nak datang makan.. So takkan aku nak stay kat situ wat bodoh.. Aku dah ar pose kan kalo tak boleh ar order milo panas ke kan ngah sejuk2 tue..

Then aku telah wat keputusan tok redah jek ujan tue.. Lebat gak tapi apa boleh buat.. Aku pun apalagi.. Buat ar acara pecut 100 meter.. Orang pandang aku buat bodoh jek.. Aku lari jek.. Kata orang kalo dah sampai kat umah tu memang lega ar kan.. Tapi masalah yang telah menjadikan masalah aku lagi bertambah teruk bila kunci mangga aku takde.. So dengan keadaan sejuk2 tu yang agak basah terpaksalah aku duduk kat luar..

Aku ngan nak selsema.. Pastu tekak aku sakit.. But I bet mak abah akan balik awal coz kak farah balik sendiri.. Then I wait.. Wait.. And I waiting till the end.. Last sekali mak kol cakap diorang terperangkap kat highway coz jam.. And yang lebey menyaktkan hati aku dah aku pose and takde benda aku nak buka tok puasa coz mak and abah tak sempat balik time buka.. Aku ngan kepala sakit and sejuk and rase nak demam.. SEmua ada.. Last sekali bile azan dah berkumandang aku hanya baca doa buka and telan air liur.. Cian tol. Tak lama lepas tu mak sampai.. Aku memang dah badmood gile tapi taknak tunjuk sangat coz aku tahu diorang bukan sengaja and diorang pun penat gak..

But honestly.. Aku memang bengang gila sampai aku nanges tadi kat depan umah.. Ngan badan aku tak sihat so cam sensitif sket.. Aku sakit hati.. Aku bengang.. Aku marah.. Coz everything happen to me at the same time with the right time.. Poor me.. But I know Allah sayang aku lebey tu yang Dia uji aku.. But I just a ordinary human yang tak lah kuat mana.. Aku memang tak larat.. Aku tahu ada orang kat luar tu yang lagi miserable dari aku.. Lagi dasyat kesusahan dari aku.. Berbanding yang baru kena macamni pun dah rase cam susah gile.. Sebab tu aku try kuatkan hati aku.. Coz aku selalu ingatkan diri aku tentang siapa aku.. But still.. Really my bad day.. Hope tomorrow are much better than today..

No comments:

Post a Comment