Friday, October 9, 2009

Sense of Humanity

Sometimes aku heran ngan sesetengah manusia yang langsung tiada perasaan kemanusiaan.. ntah.. bagi aku diorang ni kekadang macam takde perasaan pun de.. tapi perasan bagus.. macam td sebelum nak kuar de ar kat simpang tadi tu.. mak oooii.. bukan main lagi jalan terkedek-kedek pompuan ni.. aku rase cam nak hon je skali kalo aku yang bawak kete ar.. ko dah tau ada kete kat blakang ko jalan ar cepat sket.. ni ngan lenggang lenggoknya.. sakit tol hati.. ni antara contoh yg aku citer.. pagi tadi ni berlaku..

Pastu orang yang suka marah2.. tak kira pagi, petang, siang dan malam.. (erk!! cam kenal jek sape).. tu lain citer.. tp yang suka marah2 nie.. dia tak fikir ke kat orang yg kena marah ni punya perasaan.. ni kekadang bukan nak cakap elok2 dulu tp main serbu jek.. kre cam kena serangan mulut berpandu..

Pastu anak2 yang suka marah kat ibu or bapa.. kekadang cepat jek nak meninggi suara.. bukannya aku tak pernah buat.. terBUAT gak kekadang.. tp pastu aku cover balik.. cam kalo mak nak suruh picit kaki dia tapi aku malas.. aku cakap ar aku taknak buat.. tapi pastu nanti aku mesti pergi dekat dia n picit kaki dia.. kalo tak aku rasa bersalah plak.. at least aku sekejap pun jd ar.. tp tu ar.. kekadang yg sampai buat mak bapak nangis.. aku pantang betol kalo tengok orang tua nangis.. aku sedey lo..

lagi satu pg td punya hal gak.. masa simpang kat jelatek tu d ar pakcik ni.. pakai kopiah ni tp bawak kete tak berhati2.. dia dari arah sana.. main nak masuk jek lorong sebelah ni.. kena plak time tu kete family aku berselisih ngan dia.. pe lg tau ar mulut pn Mazenah camne..

tp betol ar.. tak semua ada sense of humanity ni.. aku ngaku aku ada.. sebab tu aku ni orangnya sensitif.. hahaa.. segan tol.. k ar..

2 comments:

  1. Sungguh besh critenya. teruskan menulis dan mari bertukar pendapat di blog manis. ajak kawan ramai2.. hujahkan soalan kami akan jawab.

    ReplyDelete