Monday, January 7, 2013

WELCOME 2013

Aku open cerita baru pada tahun baru ini dengan cerita yang buat aku merasa sangat kerdil..
Dulu masa aku skool kat kampung aku skool pagi n petang..
Da dok kl jek aku x skool petang n mak plak x paksa aku skool petang so mmg aku x skool ptg dr darjah 4..
Ok back to the story time aku skool petang kat kg dulu and time tu aku darjah 2 or 3 kot..
Petang tu ustazah suruh kitorang hafal surah Al-Fatihah..
Pendek kata memang semua orang tahu baca surah Al-Fatihah..
So kawan2 aku semua sibuk baca Al-Fatihah sebelum nak baca depan ustazah..
Yang aku just dok relax tengok kawan2 aku..
Aku x sure dak tu tanya aku ke atau aku yang cakap ngan dia dulu..
Tapi kiranya ayat aku lebih kurang macamni lah..
Buat apa nak baca lagi sebab kan senang jek.. Nanti baca jelah depan ustazah..
Time tu aku rasa konfiden jek coz surah tu memang aku hafal and kita baca dalam solat..

Pastu tibalah time aku nak baca depan Ustazah..
Allah Maha Kuasa..
Time kawan2 aku semua baca lancar jek..
Sekali time aku baca ayat pertama ok lagi..
Sampai ayat yang ketiga kot aku x lepas..
Ntah macammana aku tak boleh nak ingat and aku tergagap baca..
Padahal surah Al-Fatihah yang kita baca tiap2 hari..
Pastu aku x sure kawan aku tu perli aku ke x..
Yelah zaman dak kecik kan..
Kalo zaman dolu2 ni dak2 dia sincere jek xde sifat nak dengki2 nie.. Hahaa
Tapi lepas tu memang aku tersedar sendiri ar..
Memang malu ar coz surah tu pun aku baca x lepas..
So moral of the story jangan sesekali berlagak lagi2 apabila melibatkan dengan agama kita..
So aku jadikan benda itu sejak dari itu sebagai pengajaran untuk aku..
Aku percaya hal sebegini sebab aku sendiri sudah merasanya..
Kalau korang x percaya cubalah sendiri..
Kalau x jadi itu bukan sebab apa just nasib masing2..

No comments:

Post a Comment