Monday, January 28, 2013



Hidup ini sebenarnya bagi sesetengah orang cakap xde ar susah mana pun.. Orang yang macamni selalunya hidup dia simple and just nice.. N kalau die susah sket mesti dia akan merungut tapi die bukanlah anak orang kaya pun just disebabkan die da hidup selesa dengan kesederhanaan itu yang buat die kalau boleh xnk de pe pun yang berubah dalam hidup die..

Bagi orang yang terlalu memikirkan hidup die yang da cam2 terjadi cz die pernah melalui kesukaran hidup itu.. and bile da besar die berazam untuk ubah hidup die lebih baik coz die xnk susah time die kecik2 dlu.. So bile die da senang then everything goes well.. But bila kesusahan itu datang semula then die mula hilang semangat coz die fikir hidup dia akan ada saja masalah.. dan masalah itu datang berulang kali.. kiranya tak selesai lagi yang nie then datang lagi satu plak.. Tu yang die pening.. Tu yang wat die cam xde semangat nk buat apapun and xde mood.. Just kalo die happy just becoz die terpaksa coz xnk tunjuk kat orang.. Hummm.. I totally understand this one..

Bagi aku plak semua orang akan lalu kesusahan hidup itu cuma nasib sesorag itu sahaja..
Aku ni coz aku  masih dok ngan family tapi one day aku x tau apa akan jadi pada hidup aku..
Aku x dapat bayangkan kalau aku jauh dari family aku..
Even time study pun aku dok kat shah alam kot.. Hujung minggu balik..
Masa keje kat nilai plak trase gak tapi dok ngan makcik so ok lg ar kot..
Now keje kat c-nie dok ngan family alhamdulilah lagi..
Tapi andai kata one day aku dapat tempat jauh dari sini then aku kena sewa umah then kena masak pastu kne pergi kerja sendiri.. Aduyai!!!!
Aku rasa aku mmg x berdikari lagi nie tapi kalau aku stay ngan family mmg aku x kan berdikari smpai bila2.. Hahaa.. Pe kes..
Just aku harap Than akan sentiasa memberi kesenangan dan rezeki kepada orang2 yang aku sayang ini.. Amin,,

No comments:

Post a Comment