Wednesday, September 26, 2012

Advice VS Adviser

Well.... The reality that we have to face off..
Sometimes good advice can't go with some people...

Cam aku.. Kalo aku ade masalah mestilah susah hati..
Aku kalo ada masalah mmg aku x kan share ngan org smpai masalah tu da selesai..
Or de gak cam kalo aku susah hati then aku ngadu ngan orang2 nie..
N of coz diorang akan bagi advice yg terbaik untuk aku..
Tp kkdg ntah nape advice2 camtu boleh buat aku sakit hati sebab bagi aku orang2 nie hanya pandai cakap..
Yang merasa n tanggung semuanya aku..
Walaupun sebenarnya nasihat tu mmg bagus n baik tapi x tau nape aku jadi sengal.. Hahaa

Bila orang lain ada masalah plak aku plak di antara orang2 yg akan bg nasihat yg baik punya..
Padahal bila kena kat batang hidup sendiri sme gak..
Nasihat orang pandai aku nie tp tang bile aku yg kena aku plak x tau nk buat seperti apa yang aku nasihat kat orang lain itu..
So aku tau perasaan orang itu bila ada orang cakap dia x suka apabila di nasihat..
Kerana bg dia orang yang bagi nasihat nie x tau or x rase pun apa yang yang dia rase..
Sebab yg merasa dia n yang menanggung dia..
Yup..
Aku paham sangat2..
Sebab aku pun camtu gak..
Tapi aku akan still tetap bg nasihat gak awalaupun benda tu akan menyakitkan hati dia..
N kalo orang bg nasihat kat aku plak walaupun aku sakit hati dengar coz benda tu da mmg betol pun tp still rase bersyukur..
At least masih ada hamba Allah yang sudi n x jemu2 memberi nasihat n menjaga aku..

P/S : U must take it even it's bitter.. Trust me it will turn to sweet someday.. All your paintful will pay off with a lot of luxury....=) 

No comments:

Post a Comment