Thursday, June 3, 2010

MY PLAN

Betollah ungkapan mengatakan yang kita ni sebagai manusia hanya mampu merancang tapi yang menentukannya adalah Allah S.W.T.. Hanya Dia yang tahu apa yang telah dirancang-Nya untuk masa hadapan kt.. Walau kita rancang seteliti mana pun kalo tanpa izin-Nya maka tidaklah ianya terjadi..

Kenapa aku start my story with this katimah.. Coz kerja aku skang mengingatkan aku time aku skool dulu.. dulu aku ingat lagi.. Aku paling tak suka subjek geografi.. Aku memang tak pernah reti ngan subjek tu.. Aku lulus pun cukup2 makan.. Just yang buat aku suka masuk kelas geografi coz aku ingat lagi cikgu zakaria.. Kelas dia kalo 2 masa 4 sure yang masa 1st dia mengajar subjek yg membosankan tu.. Tapi masa ke-2 dia akan bercerita sampai habis kelas.. Ngan cerita memang best gile.. Tu yg aku suka time kelas geografi.. But 4 the subjek aku memang tak suka.. Tapi last2 aku keje jadi edit peta.. Padahal dulu kat skolah aku benci gile tengok peta.. Ambik ko..

Aku fikir memang bukan jodoh aku ngan peta2 ni.. Tapi last2 kena gak aku jadi juruteknik edit peta.. Kena gak aku ngan geografi.. Ish!! Ish!! Tapi bolehlah kali ni.. Banyak kawan2 yang tolong aku.. Aku bile tengok keje jek apalagi terus aku ngantok cam aku kat skolah dulu kalo study time geografi.. Hahaa.. Nasib aku..

Sebab tu aku cakap.. Tuhan tu Maha Adil.. Setiap apa yang dipersiapkan untuk aku pasti aku akan hadapi dengan baik.. Insya'Allah..

No comments:

Post a Comment