Monday, December 21, 2009

MeMory oF dA SeM

Aku start cerita time aku part 3.. dalam banyak2 part.. Time part ni ar yang paling best dari segi kontroversi yang bukan melibatkan kitorang tapi pasal dak2 Puncak.. Orang kata the best memory of the sem.. hahaa.. Antara hot story tok sesi Jul-Dis 07..

Ada satu malam tu masa tu aku ngan dak2 umah ngah tengok cite 'Babel'.. Cerita yg sangat mengkopiuskan aku.. 2 kali kot aku tengok cite tu pasal takut kantoi dalam exam.. So masa aku ngah dok blur tengok cite tu tetibe dengar bunyi cam bising gila kat luar.. Cam bunyi mercun.. Mule2 wat dunno jek.. Tetibe cam best ar plak bunyi dia.. Aku plak yang time tu memang dah tak boleh nak pokus ni terus jek gi jenguk kat luar tingkap.. Time ni aku dok tingkat 4.. So clear sket view.. Memang lawa gila bunga api.. Blok dak laki yang main.. Tak berenti diorang main.. Cam main lawan2 bunga api mercun.. Mule2 tak ramai yg join da club.. Tetibe ramai plak yg join..

Blok laki n pompuan kan sebelah-menyebelah.. so blok pompuan pun pe lagi.. Siapa yang ada bunga api or mercun tu pun main gak.. Deyang baling dari tingkat atas.. Nasib baik tak masuk dalam rumah dak bawah2 ni.. Sume hall penuh ngan dak2 Puncak semata2 nak tengok perlawanan bunga api mercun yang cantik gila.. Ngan bising gila.. Padahal ngah minggu exam tu.. Semua ngah study.. Tapi memang tak ingat nak baca buku semua.. Semua join tengok bunga api.. dari blok 2, 3, 4 n 5.. Blok 2 n 3 blok pompuan.. Blok 4 n 5 blok laki..

But that night aku jadi tukang sorak jek.. Hahaa.. Mana de barang beb nak main.. Takde stok kat umah aku.. Kalo ade maybe join sekaki gak kot.. Pastu blok laki senyap.. Dah x main.. Habis stok kot.. But not 4 da ladies.. Dak pompuan sambung men pastu sorak sendiri.. Lawak gila.. Bising sangat2.. Kalahlah kalo kat up town tu ke or pasar malam tu ke.. Dah tu nak dijadikan satu cerita di mana Pak Berahim telah mengamuk.. Pak Berahim ni pengetua kolej Puncak perdana.. Habis semua siswi kena turun blok.. Pak Berahim plak sanggup panjat pagar semata2 nak lecture dak siswi..

Memang teruk kitorang kena lecture ngan Pak Berahim.. Padahal dak laki start dulu ni.. Last2 siswi yg kena.. Kitorang kena bebel sampai kol 3 pagi.. Dah sok aku de final exam.. satu apa pun aku tak baca lagi.. Just sket2 baru.. So mana mmbr2 yg bawak nota baca sama2.. Pak Berahim ngah bebel kat depan kitorang baca note kat blakang.. sampai de satu tahap tu kitorang buat suara2 sumbang.. EXAM!!! EXAM!!! EXAM!!! Kitorang buat ala2 refomasi.. Dah kena marah lagi.. Lawak tol.. Sok tu kitorang cakap kat dak laki yang smalam pagi kitorang kena bebel ngan Pak Berahim sebab diorang.. lol! Diorang cakap diorang x tau pun yang siswi kena rush.. Siap tu masa kena ngan Pak Berahim diorang wat spotcheck sekali.. Nak tahu siapa yang bawak mercun.. Sudahnya ade yang kantoi bawak ricecooker.. De tu siap de stok syabu.. ish!! ish!!!

But u know what.. Tu ar moment paling best yang pernah aku rasa dan aku pernah tengok 4 my whole life.. Hope to get through it again..








2 comments:

  1. hahaha yelah! dulu selalu kene rush. menci sungguh. and rush mercun ni paling xleh blah. sampai 3-4pg kot x silap kan? pastu soknye exam theory pn.ayu yg killing gilerrr tu. mmg lah smua 'cemerlanggg' sgt haha! :P

    ReplyDelete
  2. 1 of the best moment yg takkan lupa.. hahaa.. nasib baik turun kalo tak mesti rugi sebab tak tengok pak berahim lecture student.. hahaa..

    ReplyDelete