Wednesday, December 2, 2009

Kes kasut hilang ar plak...

Sekarang ni kat flat aku tu kecoh pasal kasut hilang.. Setiap hari mesti akan ada dua tiga kasut yang akan hilang.. N mostly pencuri bersiri ni hanya ambik kasut lelaki.. Ish!! Ish!!.. Takde koje laen agaknya.. Dah ar yang dia gi merompak tu flat polis.. Hampeh! Tak dia peduli pun.. Flat polis ke.. Flat askar ke.. Janji dapat cilok kasut.. Huh! De gak orang macam ni kan.. Dia tak amik kesah punya.. Mak bapak ko Dato' datin ke.. Janji dia dapat apa yang dia nak.. Bahaya tol!

I bet ni mesti de orang dalam gak nie.. Maybe de dak kemboja yang join.. Kalo tak takkan senang2 jek nak masuk.. Tapi tak baek main tuduh2.. Tapi kalo betol ada memang nak kena ikat kat pokok orang tu biar kena makan ngan kerengga.. Biar padan muka dia.. Yang aku plak beria tulis kat c-nie pasal kasut bapak aku pun hilang.. kasut tu dah ar favourite dia.. Nasib baek kasut aku dia tak ambik daa.. So sejak dari tu aku satu family mesti akan bawak masuk kasut keje kitorang dalam umah..

Aku ada 2 kasut kesayangan kat luar tu.. Even murah jek kasut tu tapi aku sayang gila kasut2 tu.. de yang satu tu warna hitam de tulisan2 sket.. siapa dak Puncak mesti tahu kasut aku tu.. Aku selalu pakai kat sana.. Aku beli kasut tu time part 2 or part 3.. N yang penting sekali aku tak pernah basuh pun kasut tu.. Bayangkan dah berapa tahun.. Hahaa.. So kalo orang tu amik kasut aku tu ko rasekan ar bau dia.. hahaaa.. n lagi satu aku tak halalkan.. Biar tangan dia gatal pastu dia tergaru2 sampai berdarah2..

Lagi satu pagi tadi ada orang yang mencurigakan sedang berlegar2 dekat bawah flat aku.. Abah nampak.. Bukan orang flat c-nie.. Yang mak plak pergi tengok orang tu cam nak makan.. orang tu dah pandang2.. Aku takut orang tu cam kerete pastu buat apa2 plak.. Tapi kalo sampai citra masuk workshop lagi aku sumpah orang tu takkan aman hidup dia.. Aku plak yang bengang gila skang ni..

p/s : Bab2 nak rosakkan harta family aku n kacau family aku memang dak ni akan bengang tahap ultra..

2 comments:

  1. ade sindiket jual kasut aper haha :P
    mari perangi kes kehilangan kasut!

    *now bende kecik2 pun ade value. duit punye pasal.

    ReplyDelete
  2. Betol.. Barang yang harga 5 sen pun kalo value dia tinggi.. kalo hilang boleh menangis..

    p/s : budak ni memang sayang sangat2 barang peribadi dia..

    ReplyDelete