Thursday, January 19, 2017

DUIT..

Zaman sekarang semua ini perlukan duit.. kau nk gi berak pn pakai duit... Haish!!!! memang la duit tu bukannya buat mati pun.. but still before ko nk melangkah ka alam barzakh tu banyak benda kau nak pakai duit. dengan gaji yang ada sekarang ni kau perlu bersyukur.. tapi apabila kehendak kau melebihi keperluan diri kau itu yang jadi masalah... dengan barang semua harga naik.. tapi satu jek tak naik2.. jarang sangat nak naik.. GAJI.. tapi aku selalu bersyukur.. erk! aku cuba untuk belajar bersyukur.. kerana aku tahu Allah akan sentiasa memurahkan rezeki hambaNya yang selalu bersedekah walapun diri dia hanya cukup2 makan.. akan sentiasa ada rezeki..

Bersyukur dan bersedekah.. aku banyak dengar pasal benda ni.. tapi bila aku praktikkan..alhamdulillah.. Allah sentiasa bagi aku rezeki walaupun dalam aku kekadang terduduk termenung mana nak cari duit.. tapi Allah hantarkan seorang manusia yang sentiasa ada untuk aku.. manusia ini yang banyka tolong aku.. tanpa dia aku akan lost dalam dunia metropolitan ini.. die sanggup bersusah dengan aku.. sebab itu aku akan cuba menjadi yang terbaik untuk diri dia demi membalas apa yang dia sudah buat untuk aku.. and of course because i love him.. sebab itu aku cakap segala apa yang berlaku dalam hidup kita ini ada hikmahnya. 

Pendek kata.. even kau ada rm1.20... x perlu kau nk tunjuk yg kau ni sedekah sebab nk murah rezeki smpai ko bg rm1 sebab dengan harapan balasannya banyka.. cukup ko bagi 20 sen tu dengan niat kau ikhlas.. kau bagi 5 sen pn itu da cukup niat sedekah kau.. janji niat kau tu biar ikhlas bukan dengan harapan ko nak kaya dengan hanya bersedeakah tanpa ada usaha.. Allah sudah membuka jalan untuk kau.. jadi kau kena berusaha.. ok la. salam

No comments:

Post a Comment