Showing posts with label penat. Show all posts
Showing posts with label penat. Show all posts

Thursday, October 29, 2009

Malam yang Penat Gile..

Lol!!! Penat gile.. aku rasa tadi memang menguji kesabaran betol ar.. kalo aku tak kuat iman tadi mesti aku dah jerit sekuat hati aku.. aarrhhgg!!!!! Jerit dalam ni pun jadilah.. u know what! lepas aku dah habis tengok The Biggest Loser aku terus gi belakang nak basuh baju.. bila aku jejak je kaki aku tetibe cam apehal air bertakung kat bawah ni.. aku tengok air kat dalam mesin dah full.. aku plak tadi leka tgk tv.. sudahnya air meleleh.. aku dah bengang gila time tu.. sah2 aku yang kena bersihkan.. nasib baek mak tido.. kalo tak lagi aku kena.. kena serangan mulut punya.. so daripada aku kena bebel ngan mak better aku cepat2 bersihkan air tu.. sambil2 aku bersihkan tu aku gi depan tengok mak jaga ke tak.. pastu aku sambung balik ngemas dan basuh baju.. penat gile.. pastu setle.. mak plak selamat..

pastu aku bukak air baru tok nak bilas kain.. so aku memang berhati2 takut air tak bertakung lagi so aku ingat nak jaga air ar nie.. tetiba aku nak terkucil plak.. so gi toilet.. tak sampai beberapa second aku kuar balik Kak Farah plak cakap pegi tengok kat blakang tu.. berair kat belakang tu.. aku cakap.. aish!! baru tak sampai aku kuar beberapa second takkan dah penuh sampai air kuar.. rupanya paip tu tercabut.. dah bersepah air tu.. nasib baik kak fara pegi belakang so dia tutup cepat2.. kalo tak aku rasa banjir kot umah aku.. uiks!! jangan buat pasal..

aku cakap dalam hati.. aik!! aku kena lagi.. dah sah2 aku yang kena bersihkan tu.. dush!! aku rase time tu memang ar.. sakitnya hati aku.. 2 kali aku kena tu.. ingat senang nak bersihkan belakang tu.. nak keringkan air tu lagi.. dengan takde lampu kat belakang tu.. tu dah satu hal.. huh!! pastu aku tengok mak.. mak tido lagi.. penat sangat tu.. sampai kat blakang tu banjir 2 kali tak sedar.. hahaa.. aku cepat2 kemaskan balik.. sampaikan aku tunggu air tu.. kirenya selalunya aku tiap kali basuh baju aku sempat gak tengok tv ni langsung aku tak tinggalkan kat belakang tu.. memang pengalaman betol ar..

tapi kan even aku kena macam tu tapi still.. aku sempat tergelak sorang2.. ntah.. klakar plak.. apasal lah nasib aku malam ni tadi.. semuanya tak kena.. tapi skang dah ok da.. sampaikan tadi aku marah2 mesin basuh tu pasal buat hal ngan aku.. pastu dah habis basuh tadi dah keringkan baju semua aku gi balik kat mesin tu.. aku gosok2 dia.. tetibe rasa bersalah plak marah2 kat mesin tu.. so aku cakap sorry kat die.. sengal tol aku nie.. hehee.. k ar.. nak citer ni jek..

p/s : fuh!!! lega sket hati aku bile dah citer kat sini..

Monday, September 14, 2009

Penat.....


13 september.. hari ahad semalam.. huh! penat gile.. aku bangun kol 7 lebih.. start kemas rumah and punggah barang.. coz haritu rumah nak cat.. sape yang pernah gi umah aku mesti tahu betapa banyak barang kat rumah aku.. bayangkan.. just mak, abah, kak farah ngan aku nak punggah semua tue..

aku ingat nak cat rumah tu sekejap jek.. rupanya kena cat banyak kali.. kre cam 1st layer.. pastu tunggu kering dulu baru cat 2nd layer.. sudahnya sampai ke petang.. pastu dalam kol 4 lebih kot dah habis cat.. time nilah cabaran bermula.. nak kemas and lap and susun balik.. dah ar hari ahad.. esoknya aku nak keje.. ngan baju tak gosok lagi.. rumah bersepah.. rase cam nak nangis.. tapi slow2 kemas.. buke sah2 ar kat luar punya.. pastu dah balik buke sambung balik.. kemas apa-apa yang patut.. aku rase cam nak amik mc jek.. penat lo..