Wednesday, August 14, 2019

BULAN KELAHIRAN AKU....

Assalamualaikum.. bulan 8 antara bulan yang aku akan sentiasa tunggu.. sebab bulan kelahiran aku.. so now da masuk bulan 8.. and a few days more birthday aku.. tapi aku sedey.. =( tapi aku cuba untuk kuat.. macam2 hal jadi.. hari2 aku minta kekuatan dan ketenangan dari Allah S.W.T.. 

Easy to forgive but so hard to forget.. but I'll try because of LOVE.. 

Orang tengok aku biasa jek.. tapi inside of my heart hanya Allah S.W.T saja yg tau.. 

Aku doa agar Allah S.W.T sentiasa lindungi keluarga aku.. amin.. semoga keluarga aku bahagia hingga jannah.. amin 


Thursday, August 8, 2019

Assalamualaikum guys..

Aku x sure masih ada orang ke tak baca blog aku.. tapi bila aku tengok data ada viewers.. huhuuu.. ntah siapalah yg baca blog aku nie... anyway thanks to siapa2 yg sudi singgah blog bebelan aku nie.. which is x memberi manfaat pun kat siapa2 just luahan hati aku semata-mata.. 

Hari ini sebab aku rasa nak bukak blog sebab saja.. hahahaaa.. dulu rajin aku update blog tapi sekarang rasa takde mood nak tulis padahal ada masa tu aku ada jek mood nak menulis cuma waktu tak kena.. and by the time aku da free nak menulis xde idea nak menulis.. aku paling tak suka nak menaip bila aku takde mood sebab nanti rasa stuck tue buat kau rasa nak baling jek keyboard.. cerita2 aku pun semuanya tergantung.. dulu berangan nak buat novel.. konon-konon nye nak jadi novelis.. bila idea datang tue mencurah2 aku tulis.. bila aku baca balik pun aku tak sangka itu aku yang tulis... hahaaa.. coz power sangat ayat tue.. tapi bila idea tu takde and aku still nak menulis tu yg ayat kelaut tue..

dulu aku berangan nak ada laptop kecik tue bawak kehulur hilir so bila idea yag mencurah2 boleh terus bukak and taip.. tapi sayang itu hanya angan2 sahaja.. mungkin bukan sekarang la kot.. sebab aku ada tanggungjawab yang lebih besar dari tu.. and aku taknak lepaskan tanggungjawab tu sebab aku takkan dapat balik moment2 tue.. 

Aku bersyukur pada Allah S.W.T. dengan kehidupan aku yang sekarang ini.. dengan rezeki yang diberikan.. aku tahu aku bukanlah hamba Nya yang baik.. tapi aku cuba dan akan terus mencuba untuk menjadi yang terbaik di sisiNya.. In shaa Allah..


Friday, July 27, 2018

Assalamualaikum..

Aku boleh lupa pasal blog nie.. Hahaa.. Ak maklumlah.. Busy wei.. kat opiz.. kat umah.. semuanya busy.. so bila ada masa boleh rehat mmg aku rehat jek.. hahahaa.. ni aku boleh teringat sebab aku bosan duduk kat opiz.. sebab opiz mate aku semua pergi bengkel.. and aku jaga opiz..

Now aku da keje kat tempat baru.. not bad.. tp biasalah still baru kat sini so kne la behave.. huhuuu.. 

kat umah plak da start busy ngan si comel tu sebab die da makin membesar dan semakin berkembang.. so aku akan try being a good mother yet and hot mom.. hahahaa.. ok still working on that.. kn jadi hot mom nie.. so boleh melaram ngan si comel.. hahahahaa

Semenjak da de si comel nie de la try nk jadi more ladies sket.. sebab sebelum ni pun aku just simple like t shirt and jeans.. now kne more motherly sket.. nk pakai skirt and dress.. hahahaa.. alahai! 

and now aku de suke satu group ni called blackpink.. love their appearance.. dance.. song.. personality.. love them all.. but my bias is jennie.. hehehee... but love all of them.. 

and of coz aku paling suka hari jumaat sebab esok cuti and aku bole spend time more with my comel.. 

Take care people.. 

Saturday, March 31, 2018

Assalamualaikum..

Lama sudah aku tidak menulis di blog ni.. dulu malam2 boleh lepak lagi depan  laptop.. tapi sekarang dah tak boleh.. sebab aku dah de tanggungjawab yg besar yang Allah S.W.T berikan kepada aku.. malam ni kenapa aku boleh menulis? ini kerana si comel tu nenek die tolong jagakan.. and daddy dia plak aku bagi  cuti 2 hari untuk release tension.. aku? xde waktu rehat yang panjang.. cukup sekadar 10 minit.. setengah jam.. sejam.. depends..

Alhamdulillah.. aku rasa hidup aku sudah lengkap dengan kehadiran si comel.. walaupun penat.. lelah..ini kerana aku tidak biasa.. tapi aku sedang belajar untuk menjalani kehidupan ini dengan baik.. in shaa Allah.. 

semoga Allah izinkan aku untuk menjadi ibu yang baik yang dapat melihat anak2nya membesar dengan baik.. masuk universiti.. dapat kerja yang baik2. kahwin dan hidup bahagia dengan pasangan..  manakal aku dan suami akan terus hidup bahagia dan makin bahagia dengan cinta kami.. aku sayang sangat pada dia.. his my baby.. but now I had a real baby with him.. semoga aku dan dia dapat menjaga dan mendidik anak2 kami dengan baik dunia akhirat.. in shaa Allah..

banyak aku nk cerita..tapi x tu nak mula mana.. terlampau banyak benda dalam kepala aku ni.. lepas ni pun kalau aku nk tulis blog maybe aku hanya kat pejabat sahaja itupun kalau line clear.. huhuu.. ni lagi satu hal,. x tau  la nnt aku keje kat mana.. harap2 tempat yang baik dan dengan org yg baik2.. in shaa Allah..

sampai ketemu lagi.. bagi aku rehat seketika.. kita jumpa lagi blog..

Saturday, August 26, 2017

Assalamualaikum...

Lama sudah  aku tidak menjenguk my home nie... I've been not so well the past 3 months.. I feel better now but something bother me.. just myself.. I must fight with it until the day come..  ok saje speaking alot.. hahahaa.. padahal grammar hancur... Huhuuh

Saturday, April 8, 2017

PAST... PRESENT... FUTURE..

Aku kalau benda yang da lepas ni aku jarang nak kenang balik... kalau benda tu memang tak patut nk kenang pun...

Thursday, April 6, 2017

AIR

Semalam bukan main lagi air ade jek kat umah aku.. tapi hari ni terus xde.. hampeh betol... naseb baik aku halfday semalam air de.. kalo  xde mmg sia2 la aku balik awl nk kemas rumah.. but then now aku duduk menghadap laptop sbb x leh nk buat pape coz air xde.. ok.. jgn tanya kalau aku dah mandi ke belom..ok bai


Fighting nadia.. you can pass this.. ko sendiri da tengok video yang sedey tue.. budak2 tu lagi kesian dari hidup ko.. so please la nadia.. jgn nk lemah sgt boleh tak...



Aku baru nak rasa hidup senang sket.. ade jek benda2 yg buat spoil... aku xpaham la benda tu sbb selama aku hidup 28 tahun ni baru aku kena.. selama ini aku main meow yg kat luar siap pelok2 and cium lagi tapi tak penah plak kne benda ni.. but then now kne denganserangan serangga bodoh tu yg seriusly buat mood aku sgt down and im so mad right now... because of that aku da kurg main meow.. haish!  tu jek da buat aku sakit hati sbb kerana serangga bodoh tu aku dan x leh nk main meow sgt.. ntah mana terlekat tah pastu menyebok kat umah aku.. bayam betollah

Monday, March 20, 2017

RINDU....

Last two week aku cuti seminggu.. so do him.. so kami habiskan masa bersama like 168 jam together... so aku rindu sgt nak habiskan masa dengan dia lagi.. even kitorg just lepak kat umah pn da cukup bagi aku.. janji aku bersama dengan die the whole day.. every single second.. minute.. hours.. days.. aku nak abiskan dengan dia.. so bila masing2 da start keje and busy so aku rindu sgt moment2 bersama dengan dia.. 

Ni pun aku demam.. demam rindu kot.. yelah.. bila da start keje die akn sgt busy.. so waktu bersama kami kejap2 jek.. tapi aku bersyukur at least my husband stay with me.. ada tu yang duduk jarak jauh.. tak tau camne dorg handle that feelings.. aku tak bole nak berjauhan dengan die..melainkan aku yang pergi kursus.. huhuu.. kalo aku yg pergi jauh xpe..tapi jgn die.. aku nk die rse rindu tu kat aku.. yelah selalu aku jek yg hanging kat die.. hahahaa.. umpama siput.. selalu dengan cengkerangnya.. kalo xde cam  x lengkap dan tak boleh hidup tanpanya.. aku nak die rasa benda yang sama aku rasa.. hehee.. aku suka bila die kate die rindu sgt kat aku.. sbb die x tau yg aku ni hari2 rindu dekat die.. kkdg depan mata ni pn aku da rindu.. hurmmm.. xpelah.. atleast aku angau ngan laki aku sendiri..=)

im not feelin well.. so please go away penyakit.. this 2 weeks im gonna busy so much.. so please.. dont disturb me.. 

p/s : I love you so much husband... and miss u so much... and im so happy and bless to have you in my life.. you are one of the greatest gift from Allah S.W.T...