Monday, January 16, 2017


I really love this scene so much.. they look dammed cool with the walk..
MY BIAS...


Lately I've been watched this one kind of drama.. called GOBLIN... OMG! The cast.. the OST.. The Story.. really made my day..

Aku paling suka di antaranya apabila two of them walking with slow motion.. really style and I'm about to fall in love with the character of course.. because im olny love my husband (chia chia chia).. ahahahaha...


Thursday, January 12, 2017

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.. aku masih bernafas di tahun 2017.. Seriously.. aku tidak pernah merancang hidup aku.. sebab aku tahu apa yang aku rancang tidak akan seperti yang aku rancangkan.. so aku decide aku nak jalani hidup ini dengan apa yang ada di hadapan aku.. Aku tengah ada mood nk menaip.. tapi nntila sambung.. so long guys.. take care kepada sesiapa sahaja yang baca aku punya blog ni..

Thursday, September 22, 2016

THIS WEEK...

This week seriously penat fizikal dan mental.. busy ngan meeting.. ngan statistik.. penat wei nak cari maklumat2 nie.. sakit kepala.. sakit bahu.. sakit jari nk menaip without nonstop.. sampai cramp tangan aku.. but the result just make you feel dammed good..

Esok ada kursus english.. disebabkan aku ni incharge foreign unit so kne la mengambil kursus2 sebegini.. untuk mengasah skill.. hahhaa..

ok bai..



JESSI...

Honestly.. i want to have a spirit like her.. she really true to herself.. and very honest to what she thinks about life... One of her song that I like called 'No Love'.. 1st time dengar da memang suka dengan lagu ni.. seriously.. her voice dammed good... so high class.. her husky voice and american style.. her soul its beyond of the girls limit.. she can rap.. she can sing.. she can dance.. I get to know her well on sister's slum dunk.. 

The more i watch her.. I admired her spirit and soul.. I wish to be like that..  but I can't.. coz aku dah sebati dengan perangai camni.. just sometimes i can be so stubborn.. hahahahaa..  

Saturday, September 17, 2016

Assalamualaikum...

Alhamdulillah.. sudah lama aku tidak menaip di sini.. sampai aku bukak blog tetiba ada comment yg ntah pape ntah.. haish!.. kena pantau slalu nie.. takot de scam.. who knows.. walaupun blog aku ni bukanlah de pape pun.. 

Ok la.. xde mood nk menaip.. coz x lancar... and malas.   

Saturday, May 28, 2016

ABOUT ME

Sebenarnya aku ni sangat romantik..
Ok bai
SO LONG

Wow!.. lama da aku tidak bertaipan di sini.. malas lah.. padahal aku selalu jek bukak laptop... tapi aku malas nak taip blog.. sometimes bila banyak benda jadi akunak jek update kat blog.. tapi bile dah malam and da bukak laptop rase malas plak nk update...

Biasalah.. hidup ni akan sentiasa penuh dengan suka duka.. itu yang aku lalui dalam hidup aku seharian... rase cam pe jek... tp itulah asam garam kehidupan.. ntah nape lately aku rase malas sangat.. rase xnk buat papepun.. padahal byk gile aku nk kne settlekan.. tp aku lega sket sbb aku still berada di tmpt keje aku skang dengan hati yg tenang.. sbb die nk koporat.. so at least aku ada 6 bulan lg... alhamdulillah...

Apapun.. kunci bagi kebahagian adalah kesabaran.. yup.. kesabaran itu ada hadnya.. sejauh mana manusia itu mampu bersabar adalah dengan apa yg dilaluinya.. sampai ada masa kesabaran nya itu teruji dengan benda2 yag kecik kerana ia sudah penat.. penat dengan kesabaran itu... namun kerana hati yang mendalam kesabaran itu menjadi sangat tinggi martabatnya... 

Nttah papelah yang aku merepek.. sbb itu aku tidak suke menaip time waktu xde idea.. sbb nnt mengarut jek.. 

K la..bai


Wednesday, April 13, 2016

Sambungan story...

Hari tu pas dlm 3 4 hari after aku terkena kaki lelaki bodoh tue! haish! setiap kali aku ingat insiden tu mmg aku geram sangat and takot.. hurmmm.. ok cut the story.. aku ternaik bas dengan die lagi.. cumanya time tue aku berdiri sebab malas nk g seat blkg sbb da agak penuh.. pastu aku nmpk die naik.. aku pasti tu die.. tapi x taulah kan.. sbb kdg2 org2 ni muke lebih kurang jek.. ok so aku pn cam takot gak kalo die prasan muke aku kan.. pastu die follow aku ke.. turun skali.. cam2 aku fikir.. pastu aku nk tgk die turun x kat tempat yg die turun dulu.. pastu sampailah tempat yg die turun aritu.. so die x turun pn... haish! so yg ko turun haritu tu kenapa? bangang... takot gak kalo die turun dengan aku.. so alhamdulillah die x turun.. so aku pn legalah..

Aku harap aku tak jumpalah muka ko lagi.. semak kepala aku jek...

Tuesday, April 5, 2016


SEMALAM PUNYE CERITA.........

Ok.. semalam memang aku angin sangat masa balik.. aku naik bas.. dapat tempat duduk.. alhamdulillah.. pastu ade lelaki indon kot aku rase coz kulit die agak kegelapan and korg pn bole agak kalo lelaki indon camne kan dorg punye look.. umur maybe dalam 40 lebey camtu.. aku rase belakang ade lg byk seat kot.. so seat sebelah aku jugak die nk duduk... ok la.. fine.. maybe die malas nk g belakang.. so aku ok jek.. dah lah aku ngantok.. ingat nk rehat la dalam bas.. kalo die dah duduk sebelah aku memang x lah aku tido kan.. pastu yang aku bengang sangat tue die punya duduk kaki die asyik aku kne aku jek.. naseb baik jubah aku tu tebal.. so xde la rse sangat.. but still ko duduk sebelah perempuan and ko duduk terkangkang camtu.. aku banyak kali gerak sambil tolak kaki die.. die move sket pastu die buat lagi.. naseb baik tangan ko 2 2 kat depan.. kalo tangan die dok tepi memang nk kne la.. mse tu darah aku agak naik gaklah.. masalahanya aku xnk la nk buat cam muke singa plak sbb die x usik pun.. cuma cara die duduk tue kaki tu melampau sangat! haish! pastu yang aku cam tertanya sbb aku saje nk caha2 turun nk tgk die nk bangon ke or die just menyendeng tepi sikit utk bagi aku kuar.. so bas pn berhenti.. should be aku lagi satu station tapi saja aku nk bangon awal nk tunggu depan.. so aku pn standby nk bangon.. die nmpk aku cam nk bangon die boleh menyendeng jek... so aku tgk die.. memang taklah aku nk bangon kalo die x bangon.. takkan aku nk bergesek depan die nk kuar.. bodoh! pastu bile die tengok aku tak kuar selagi die x bangon so die pn bangon.. seat depan tu mmg kosong.. so aku ingat die nk duduk situlah.. pastukan elok jek die kuar dari bas... pastu aku cam pelik jek.. sbb kalo ko nk kuar mase aku nk kuar tu ko kuar la straight.. x pyh la menyendeng bagi aku kuar dulu.. so pada pemikirkan aku.. mesti die ingat aku turun situ so die pun turun situ... manalah tau die de nk buat apa2 ke.. sepanjang aku duduk sebelah die tu pun nonstop aku baca air 3 kul and kursi.. risau gak kan.. 

Aku cerita kat husband.. hurmm.. apa lagi risaulah die.. so die siap pesan pasni kuar mne2 pakai cincin.. so org tau aku dah kahwin... tapi mmg aku rse nk pijak jek kaki die... geram plak aku.. takot pn de...takot wei! sebab aku x penah rase pengalaman camtu.. walaupun camtu jek.. kalo cerita katorang mesti diorang cakap aku ni perasan jek and mungkin die xde niat... trut me gurls! dengan manusia camni jangan percaya.. kne selalu berwaspada.. so atleast ko alert..

Nitez peeps