Saturday, December 27, 2014


NEW YEAR 2015....

Tinggal beberapa hari lagi akan masuk tahun baru... Should be bile masuk tahun baru akan ada azam baru.. sememangnya azam aku tiap2 tahun sama jek.. untuk jadi yang lebih baik sebelum ini.. tapi belum jek masuk tahun baru.. sudah ada benda yang memang buat aku stress sejak akhir2 ni.. In fact aku patut cuti isnin and selase nie terpaksa cancelkan cuti yang selasa tu.. So aku just rest untuk isnin.. esok pn aku ngah fikir nak datang keje ke x. at least aku da backup keje aku sikit.. yang paling aku risau adalah bahagian sijil... yang lain2 itu in Shaa Allah aku boleh handle.. just with the doctors yg aku x handle tapi dak2 ni yg handle and others problem seperti camne aku nak handle sorang.. ngan call.. doctors yg walk in and sijil2... CL.. surat2 semua... Wow! seriously pihak yang bertanggungjawab harus buat kerja dengan cepat.. jangan asyik lambat jek buat keje.. haish!

Saturday, November 29, 2014


ANNOYING GILA.....

Aku kekadang x tau kenapa aku boleh ada perasaan macam tu.. padahal aku baik dengan dia.. tp kekadang datang perangai ngada2 die yg cam ala2 gedik tu.., it's like bajet diri tu cam baby... cakap nk tercacul jek... pelat bagai... aku rse annoying gile.. sbb secara generalnye aku ni x la kasar mne tp aku ni cam relax jek.. cool.. so bile aku dengan die n die buat perangai camtu aku rse cam.. alahai! macam nk jek aku cubit.. huhuhuu... sbb aku rse kekadang bile die buat perangai camtu and org lain tgk die pn cam sinis jek... haish!!! dat's why kekadang aku badmood ngan die.. sbb perangai die.. so slalunya jalan terbaik aku akan diam jek.. buat muka ketat.. padahal die bole jek cakap x pelat.. tp ntah kenapa tetibe kkdg pelat.. uiks! aku lebey suke org yg perrangai muda tp x act like she is a baby.. tp act like mature... tau la ko tu xnk tua tp jangan la nk act cam baby.. ko act biase sudah... cam aku nie.. aku pn x suke org cakap aku ni tua walaupun hakikatnya da masuk almost akhir 20-an... kkdg aku act gak perangai cam budak2 but not like a baby... Hurmmm.. sabar jelah... kalo de time tiba perangai die yg cam ala-ala baby tu aku mmg kureng sket.. tp kalo die mood ngah fun bole masuk mmg aku suke. kalo die xde trase gak la.. so pendek kate best kawan dengan die nie tp tulah.. de side die yg aku kurang suke.. dan ade yg aku suke.. aku malas nk tegor sbb sendiri da besar and de otak.. ko bole fikir... adioooos

Saturday, November 22, 2014



Kekadangkan kita sendiri x paham dengan perasaan kita... serius.. trust me.. kau sendiri takkan kenal diri kau 100%... but dengan pengalaman yang kau dapat kau akan mula belajar tentang siapa diri kau sebenarnya tapi secara perlahan-lahan... so dari situ kau mula kenal diri kau sikit demi sikit.. sebab selalunya kita akan bajet perangai kita camtu but at the end baru kau akan tau yang perangai kau macam ni bukan camtu.. so something like that.. hehee.. pe la yang aku mengarut nie.. sebab da lama x tulis kat sini so aku x tau nak tulis pe.. hahaha...

JODOH...

Cerita pasal jodoh ini mmg kita tidak akan sangka siapa jodoh kt dan macam mana kt berjumpa dengan jodoh kita.. aku ingat lagi yang pernah ada pakcik ni dia cakap kalau ada orang nk berkenalan just kawan jek dan jangan sombong sbb mungkin orang itu adalah jodoh kita walaupun mse tu kita da ada bf/gf... and u know what? It did happen to me... tapi mse tu pn mmg aku ngan yg lama da x berapa nak baik so bagi aku x salah kalau aku nak mencari kebahagiaan aku kalau orang itu adalah yang lebih baik... dan alhamdulillah siapa sangka perjumpaan aku dengan si dia yang hanya atas urusan kerja masa itu terus menjadi asas kepada perhubungan kami hingga kini.. selepas apa yang kami lalui.. tapi kalau jodoh tu kuat mmg x lari mana... dan aku sentiasa berdoa kepada Yang Maha Esa bahawa biarlah dia lelaki yang terakhir dalam hidup aku.. dan aku sangat sangat mencintai dia sepenuh hati aku dan menyayangi dia seikhlas hati aku... love u....


TAHUN 2015...

Tinggal sebulan jek lagi nak masuk tahun baru.. rase cam sekejap sangat tahun nie... pejam celik pejam celik da nk dekat hujung tahun nak masuk tahun baru.. kejap jek.. dan alhamdulillah.. dalam umur aku yang sekarang aku da bertemu dengan pasangan hidup aku.. dan sememangnya apa yang aku hajati nk kahwin umur yg aku nak tu akan tercapai.. In shaa Allah.. aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan diri aku dengan orang tersayang... dan aku harap tahun depan adalah yang tahun yang akan menjadi lebih baik dari tahun ini.. dan aku mahu menjadi orang yang lebih dari tahun ini.. dan in shaa Allah tahun depan aku akan mengalami suatu perubahan hidup yang sangat besar dalam hidup aku.. dan perubahan itu adalah yang paling terbaik dalam hidup aku..

Friday, September 5, 2014


MANUSIA...........

Manusia ni kadang2 sangat sukar difahami.... sebab benda yang paling simple boleh jadi complicated...... 
Manusia ni juga kadang2 sangat pelik apabila ianya sangat mudah difahami..... kenapa pelik? sebab empunya diri sendiri tidak tau pasal diri dia.. tapi orang lain yang lebih mengenali dirinya dan memahami dirinya... manusia ni kadang2 kesalahan orang lain dia nampak jek walaupun sebesar zarah... tapi kesalahan diri sendiri yang sebesar gajah tu dia x nampak.... Hurmmmm..... apa yang lagi pelik kadang sifatnya yang langsung tidak ada hati perot sampai sanggup melihat pertumpahan darah bagi orang yang tidak berdosa.. baginya itu adalah keseronokan yang tidak terhingga.. bodoh kan...

Pendek kata apabila menjadi manusia tu perlulah jadi yang sebaik mungkin.. sbb kita semua ni hanyalah pinjaman semata2.. Maha Penciptanya sentiasa memerhatikan peminjamNya..


Hati.....
Jantung... lajunye kau berdegup...
Lari jauh meninggalkan nafas yang termengah2....
Helanya kasar kerana berat....

Hati.....
Redakan kerisauan mu...
Hiburkan hatimu dengan tawa...




OTAK SEMPIT..............

Ok cite die bermula apabila aku dapat satu story dari group satu ni pastu aku copy and paste pada group lain... de la dalam 2 3 group aku post benda tu.. saje... pastu da lme2 tu aku dapat respon dr salah seorang kawan aku yg dalam group yang satu tu... Apa yang buat aku geram adalah cara die mempertikaikan hukum hakam tu... cara dia cakap kenapa ustaz tu bangang! just mmg hukuman die haram.. so nape nk kona sana sini just cakap jelah bnda tu haram... Haish!!!! aku rase cam nk jek tulis kat situ apa ke ceteknye pemikiran ko nie... memanglah benda tu haram.. x payah bgtau kot.. sbb maisng2 tau mana yang haram n mne yg halal.. bgtau aku siapa yg berani cakap perempuan simpanan tu halal? Hurmmm... dalam cerita ni suami tu ada perempuan simpanan dan dia banyak membandingkan perempuan simpanan and isteri die.. mmg jauh beza... tapi cara ustaz itu menegur sang suami tersebut dengan memberi kesedaran yang mendalam serta agar membuatkan lelaki itu lebih menghargai isterinya kerana selama ini isterinya banyak berkorban untuk suami... sbb apabila aku baca post tu aku boleh rase keinsafan dan pengorbanan seorang isteri terhadap suami sedangkan diri sndiri tidak terjaga..... pastu adalah org yg cetek pemikiran tu boleh cakap ape ke bangang ustaz ni nk bandingkan dengan perempuan simpanan.. dah sah2 hukuman dia haram.. nape nk kornar sana sini.. just straight to the point cakap haram... haish!!! kalo aku jadi suami itu and ustaz tu cakap haram mmg aku takkan sedar akan pengorbanan isteri aku... tapi bila ustaz tu buat perbandingan yang x terhingga antara isteri dan perempuan simpanan tu barulah suami tu sedar akan pengorbanan isteri dia.... selain dia beri kesedaran disebalik sindiran... melainkan diri dia ni mmg da x boleh buat apa da.. sindir camne pn still x sedar2 gak.. ini kalo ko cakap haram pn bukannya dia peduli janji dia puas.. orang camni kalo aku jumpa mmg nk kne ketuk otak die biar betul sket.... 

Wednesday, September 3, 2014



DIA.......

Aku sayang sangat2 dekat dia.... tak tahu camne aku nak cakap perasaan aku pada dia.... all the time aku rindu kat dia... tiap saat perasaan aku pada dia makin bertambah.... kalo digambarkan perasaan aku ini seperti taman bunga pastinya sudah penuh dengan bunga2 yang cantik dan harum untuk orang yg tersayang....

Aku tak mampu nak bagi harta benda pada dia.. tapi aku akan selalu doakan dia agar menjadi yang terbaik untuk dirinya dan diriku.... agar aku kekal menjadi tulang rusuk dia hingga ke jannah... aku sentiasa berdoa agar dialah yang aku akan jumpa di jannah nanti... agar hubungan kami kekal hingga jannah... agar Allah memberikan rezeki.. umur yang panjang dan kebahagian yang kekal hingga akhirnya... Amin....

Jadi dialah kebahagiaan aku.....


What goes around.. comes around....
Basically I do agree with this words........

Sebab itu aku sangat berhati2 dalam apa yang aku lakukan sebab aku takot kalau aku buat orang one day aku akan kena benda yang sama...

When something happen to someone that I knew.. I'll try put myself on their shoes to know how the feeling.. Coz sometimes apa yang kita rasa takkan sama apa yang kita nampak..

Kerana pandangan mata boleh mengakibatkan salah paham.. Contoh situasi apa bila orang yang kita sayang nampak kt dengan someone.. tp hakikatnya kalau die boleh dengar pasti dia tidak akan salah paham.. tapi hanya kerana dia hanya melihat dari jauh dan tidak mendengar apa yang dibualkan dia salah paham dengan mengatakan org kesayangan die tu ada orang lain... not fair..

Tapi apabila kita bagi peluang untuk penjelasan ia boleh dijelaskan dengan penipuan... coz die xnk melukakan hati orang yg dia sayang.... tapi apabila die berterus terang xde pula yang mempercayainya.... Hurmmmm...

What a life.....