Friday, December 6, 2013



Assalamualaikum......

Semalam memang cam2 hal jadi kat aku.. antaranya adalah pasal betapa ceteknye ilmu agama yg aku rase cam aku fikir camne aku nk ajar anak2 aku nanti kalo aku sendiri tak ingat.. Sebelum ni aku ada post entry pasal pengetahuan agama ni.. semalam sekali lagi aku kena.. Erk! malu siot coz aku tak boleh nk jawab benda tu dengan betol.. Padahal aku tahu just x tau turutan die and konpius.. Cam bangang jek aku rase.. malu siot bile member tanya dan aku jawab cam pe jek... Hahahaaa... yang paling kelakarbile x dapat jawab terus GOOGLE ok.. Huhuu.. dorang gelak jek tgk aku.. Xpe2.. Nnt aku akan terus cuba untuk belajar ilmu wajib sebagai bekalan aku dunia akhirat.....


Wednesday, December 4, 2013



Assalamualaikum...

Pagi tadi tengah aku ngan mak abah nak kuar umah nk pergi keje tetibe phone abah bunyi.. Pastu aku boleh dengar suara abg aku ngah nangis cakap dia accident. Dia cakap kete die terok depan belakang kat lorong SMART.. Aku rase kompom die bawak laju pastu ngan hujan maybe jalan licin plak tu yg die terbabas tu.. Tapi alhamdulillah dia x apa-apa.. x tau la aku pun x tgk die coz nie aku pergi keje.. So aku pun xnk susahkan mak abah so aku pergi keje sendiri naik train.. Naseb baik ok x demam coz malam td badan da cam nk demam ngan gigil die.. kalo x naik train ngan demam2 pastu mmg cam pe jek.. dalam train plak de yg pandang2.. Aish!!! tau la x penah nmpk aku naik train pagi2 tapi x yah la pandangkan... Hurmmm.. Aku pun wat muka gangster jek nie.. Muka masam dan dengar lagu kuat n wat dunno jek.. da la berdiri just naseb baik x ramai sgt jek.. Tapi kejap2 aku pandang keliling aku takot de yg dtg dekat n buat x sepatutnya mmg kena karate dengan aku.. Uiks! silap plak.. kena silat.. kan aku ni bekas dak silat... Belajar sampai black belt tue.. Coz da tu jek yg colour yg aku pakai dari mula smpai habis... Hahahaa.. Ok back to story abg aku skang ni aku x tau keadaan die camne.. dia kata xde pape tapi x tau dalaman die.. nnt die kne g check gak tu takot effect dalam.. da la kete die tu season and da modified habis ngan enjin die semua die tukar... memang org kata untuk race pakai kete die sedap... Tu yg die nanges kot coz die sedey kete kesayangan die da teruk depan belakang.. Rasenye ntah boleh baiki ke x kete tu.. Tapi bagus gak untuk pengajaran diri dia juga.. harap dia ok... Mesti die terkejut gile coz aku raseteruk die dalam tu ngan kereta berpusing langgar divider.. Nasib baik die jek xde kereta lain or motor.. just nnt maybe die kena jawab coz die tukar semua isi-isi dalam tu dengan jpj kalo kena la.... Ok la.. aku nak ngadap keje nie.. sempat berblog jap.. Huhuu..

p/s : Rindu kat someone..... 

Thursday, November 28, 2013




Alhamdulillah..... dah 25 tahun aku hidup kat dunia nie.. Sepanjang 25 tahun aku hidup nie x sangka aku da lalui perkara yg aku sendiri x pernah bayangkan.. kadang2 aku x sangka aku boleh jadi camtu and boleh buat tu... Hahahaaa.. kadang2 budak.. biasa la nakal2 tue.. Cam aku ni da 25 tapi rasecam muda ajek nie.. Xnk tua2.. Hehehee.. Sbb pe tau dr dulu lg dorang ni suka betol panggil aku ni dak kecik so tu yg x besar2 tue.. Hehehee.. 

Macam pagi tadi................. Hehehee..............nk lagi boleh? best n rase sedap cam makan cokolat.. Kalau da cam makan cokolat tiap2 hari x tau la nnt.. Hehehee....



Wednesday, November 27, 2013



Alhamdulillah..... Hati aku da tenang kembali.... Syukur pada Mu Ya Allah....

Tuesday, November 26, 2013



Allah engkau dekat penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan hamba-Mu menangis
Karna kemurahan-Mu
Karna kasih sayang-Mu

Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa yang rela dia kekasih-Mu
Kau selalu terjaga yang memberi segala

Allah Rahman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi
Allah Rohman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi

Di setiap nafas di segala waktu
Semua bersujud memuji memuja asma-Mu
Kau yang selalu terjaga yang memberi segala

Setiap mahluk bergantung pada-Mu
Dan bersujud semesta untuk-Mu
Setiap wajah mendamba cinta-Mu cahaya-Mu

Yaa Allah Ya Rahman
Yaa Allah Yaa Alllah Yaa Allah
Ya Nurul Qolbi
Yaa Allah


Assalamualaikum...

Dear Self,
You are such a bad girl.. Coz u always make others people miserable... don't u know that... u make fun others people.. u broke their heart without u notice... I know u didn't mean too.. But it's hurt other people and at the end it hurt urself too.. coz u might lose them..

Why u always make people hate u.... they love u at first but because of your behaviour yg cam bangang n x reti nk jage and hargai apa yg ada dengan kau they start tired with u.. u will never know if they can stay.. kalau dorang xde rase sayang yang kuat kat aku mesti da lama dorang pergi dalam hidup aku..

Nadia... Boleh x ko start ubah perangai ko yg suke tangguh2 and face all the problem sebab ko still akan berhadapan dengan benda itu cepat atau lambat.. but somehow ko selalu delay coz ko takut masa yg ada akan terus hilang.. sebab itu kau selalu bazirkan masa kau untuk menyenangkan hati kau yg gila and takut nk hadapi kenyataan....

But I guess nobody's perfect.. Yup aku memang perangai camni.. but I will change coz aku xnk start hilang orang2 yg aku sayang lagi... Aku sayang family aku.. aku sayang dia.... aku sayang kawan2 aku.. dan yang laing aku sayang and x pernah padam dalam diri aku ni Allah S.W.T... Tapi aku sedar sejak akhir2 ni aku menjauhkan diri dengan Dia.. Mungkin dugaan yang Dia berikan kepada aku.. dan aku yakin aku mampu hadapi semua ini sebab Allah tidak akan sesekali memberi dugaan kepada umatNya jauh dari kemampuannya... dan aku tahu Dia sentiasa ada dengan aku...

p/s : Kepada semua orang yang pernah dan aku baru sakiti... aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki.. manatau x sempat nk minta maaf nnt.. Huhuuu... Apabila aku sayang kat seseorang aku betol2 ikhlas sayang kat dia.. bukan sebab lain tapi sebab dia.. Ya Allah.. tenangkan hati aku yg dari malam tadi asyik susah hati jek.... Kau berikan aku ketenangan Ya Allah.... Amin....

Thursday, November 21, 2013


I LOVE CADBURY

Assalamualaikum...
Hi..
See my wedding card kat atas nie..
I wish jemput semua orang yang sy rapat pakai wedding card nie nnt..
Mesti sweet...........
Heheheee..
Especially bakal pengantin lelaki dia adalah orang yang sama dalam card nie....=D




Wednesday, November 20, 2013



Assalamualaikum...

Just nk share.. dari minggu lepas lagi x tau nape asyik fikir dan borak pengetahuan am tu ngan dia... even sampai skang nonstop borak... mesti ada topik pengetahuan am tu.. Huhuuu.... Kadang2 tu borak smpai berjam2 pasal tu jek... Tapi selalunya aku yg start dulu selalu.. Saje untuk tambah ilmu pengetahuan.. Kira cam kt baca isu semasa.. isu dunia.. semua2 isu yg ada disebaliknya.... Tapi kena kurangkan sebenarnya coz bahaya nie.. Hehehee.. Da cam gosip plak kat sini.. Huhuu.. Alahai! terpaksa berhati2 tulis ni nnt orang cakap aku ni gila plak.. Hahahaa....=P

Monday, November 18, 2013





Hari ni mood x okay......... x tau nape badmood.............. tapi da sampai opiz td dok ngan dak2 nie mmg kurang sket badmood tu............. Luckily I have them in my life....... Hurmmmmm..... But.... I've forgot someone to mention here... orang yg sy sayang.... kalau ada dia dekat dengan saya lagi sy akan happy coz dia x sedar kekadang msg die yg simple tu jek pun da wat sy happy coz die ingat kat sy... Pastu dengar plak suara die berjam2 lagilah wat hati ni x keruan... Heheee....


Friday, November 15, 2013




Dear self,

Hold yourself... Stay strong even your runny nose start spoil ur mood... And the heat start to attack you..
Kau akan rasa xde mood nk buat apa pun and harapkan tok ada orang kat sebelah tok cakap awak ok? awak kuat tau.. Hurmmmm.. Huhuuu... Tapi semua orang busy nie.... Tu yang aku pun rajin post kat blog gak... Tok meluahkan rase x selesa yang menyerang dalam diri ini.. da lama x kena camni.. Last aku dulu time bulan 3 dulu and sebulan baru baik coz tu pakej semua ada penyakit aku.. Yg ni just selseme and panas dalam and cam nk demam urat jek nie..=(  Mana taknya artu berapa kali main hujan pastu mandi malam pastu apa lagi ngan aku asyik minum ais jek.. Huhuuu..

Dulu berlagak coz time orang sakit aku x sakit tapi sekarang time orang sihat aku plak yang sakit.. Selalu memang camtu aku ni lmbt sket nk kena.. Just nasib baik dia x naik kat kepala aku jek kalau da start pening memang x boleh buat apa pun.. sok aku nk OT lagi.. Nk pulun wat keje lagi.. Penatlah.. sakit pinggang.... sakit belakang......=(

P/S : Dak nadia ni memang x suka makan ubat kalau dia ni bajet die ni kuat tapi bila da sakit memang nyesal la x makan ubat tu.. Hahahaa...