Thursday, September 1, 2011

TRIBUTE TO ARWAH MOHD HANIFF NGIRING

Aku da lama kenal ngan arwah.. Sejak Time aku dok kat kuartez polis nie lg.. Even parent die still dok c-nie lg.. Still jiran aku.. Family aku memang baik ngan family die.. Malah die adik beradik mmg hormat orang tua.. Lagi2 arwah.. Die mmg baik and sgt hormat orang tua..

Beberapa hari sebelum puasa.. Dia datang singgah rumah sebab nk bincang pasal wedding kak farah.. Die bawak kawan die tok urus kak farah punye jurukamera wedding nnt.. Time tu aku ngan dok men laptop.. Pastu die datang kat aku cite pasal keje.. Aku rase masih baru lg aku borak ngan die.. Mmg malam tu kitorang borak lama.. Cite pasal keje and macam2 lg.. DiE beria2 suruh aku apply tok masuk rtm ke or pape yg berkenaan ngan bidang yg aku blaja.. Aku gelak jek.. Aku cakap ia nnt nadia apply.. Pastu mmg aku tukar and apply.. Arwah sempat rase kuih and beli kueh raya ngan mak.. Die cakap nk dapat cepat kalo boleh awal2 pose takut x sempat coz bini die nak bersalin so nk bagi isteri die makan sebelum bersalin..

Lg beberapa hari umat Islam nk raya.. Aku 1 family dikejutkan dengan satu berita.. Cik Yong datang umah jumaat malam tu cakap abg Anip Accident.. Terok.. Koma.. Time tu aku tak rase pape.. Kosong jek jiwa aku.. Aku cam x caye.. Bayangkan.. Accident and koma.. Ngan isteri die ngah menunggu hari untuk bersalin.. Sebelum ni mmg die selalu accident.. de ar dalam 7 8 kali kot.. keluar masuk hospital gak tp cedera sket jek cam patah2 camtu.. Tapi kali ni nasib tidak menyebelahi dia..

Aku x igt hari sabtu or ahad.. Isteri abg nip selamat melahirkan puteri sulung mereka.. Namun sayang.. Abg Anip time tu masih koma.. Nie yg buat aku lg rase sedey.. Bayangkan perasaan isteri die yang melahirkan anak tanpa suami di sisi.. Masa tu suami die tengah berjuang untuk hidup.. Senin malam tu mak n abah pergi tgk Arwah.. Mase tu mlm raya.. Besoknya tu pagi raya aku bangun mak cakap abg Anip da meninggal.. Aku yg time tu br bangun tido cam.......... Abg Anip meninggal pagi raya.. Waktu dalam kol 4 lebey pagi.. Ble aku dgr yang Abg Anip da tiada lg di dunia ini.. Aku terus teringat kat isteri die.. Bayangkan Abg Anip langsung tidak sempat menatap wajah puteri sulung dia.. Dan Hani Kalesya tidak sempat untuk mendapat kasih sayang ayahnya..

Aku berharap keluarga Cik Yong sekeluarga terus tabah menghadapi dugaan ini.. Kt sebagai hamba-Nya tahu yang kematian itu sudah pasti.. Hakikatnya kehidupan di dunia ini hanya pinjaman.. Untuk kakak Khai.. Aku harap sangat dia tabah dan bersabar dengan dugaan ini.. Aku harap dia kuat untuk meneruskan kehidupan ini dengan baby.. Aku doakan semoga Allah mempermudahkan segalanya bagi mereka..

Aku doa semoga arwah dicucuri rahmat.. Dan rohnya ditempatkan di tempat2 orang yang beriman.. Aku akan sentiasa mengingati arwah dan mendoakannya..

Sedeynya hati aku ini tidak seberat apa yang keluarganya tanggung.. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.. Terasa aku akan kehilangannnya tapi tidak dapat menandingi kehibaan keluarga arwah akan pemergian arwah.. Tapi yang pergi sudah pergi.. Kt yang hidup harus meneruskan kehidupan dan jangan menangisi orang yang tiada.. Tapi apakan daya.. Hanya doa dan tangisan yg akan terus dihadapi..

p/s : Kepada semua orang yang aku sayang.. Jika aku pernah berpesan itu bermakna aku sangat2 menyayangi...

Monday, August 22, 2011

Promise ngan someone tok bagi bace blog aku.. Tp malu gak nie.. Hahaa.. Tp maybe die bace gak nie.. Ntah pape jek pun yang aku tulis...:) Die ni baek and sweet.. Thank u for being a part of my life.. Having u in my life just nice..

Enjoy reading my blog...;p

Saturday, August 13, 2011

SELAMAT BERPUASA UMAT MANUSIA YG BERGELAR MUSLIM

Sudah di tanggal ke 13 umat Islam berpuasa di bulan ramadhan yg mulia lg indah ini..
Aku dapat rase kali ini aku lebey rajen menjalankan ibadah-Nya..
Cukup setakat ini aku melakukan perkara wajib..
Except for sunat.. Ngah otw menuju ke arahnya... Huhuuu...

I've met someone...
Die datang suddenly and totally change my life....;p
Skang ni ok jek but don't know what would happen the next day..
Selalu ngadu ngan Tuhan kerana hati rase runsing ar plak...
Huhuuu.. Cam pe jek... Maybe sekadar perubahan pemikiran ke tahap yg seiring ngan umo aku sekarang....


Wednesday, June 29, 2011

ADUYAI!!!!

Hahaa..
Kate last post but i just keep thinking of u everyday of my life...
Byk benda aku nk cite...
Pasal junhyung couple ngan hara...
Nasib baek aku suka 2 2 nye...
But jelez coz hara got junhyung... Huhuu...
Pastu Daesung py accident....
Poor him and Bigbang..
Also Beast comeback with a new song called Fiction...

Pastu pasal my life yg just agak quite ??????????
X tau nk describe camne but aku sendiri pun cam x tau apa yg aku rase skang nie...
Anyway........
Well come back nadia!!!!!!!!!!!!!!!!
No way i'm gonna leave you again..
Kosongnye hidup bila aku tak tulis kat ko....;p
Fighting Nadia!!!!!!!!!

Thursday, May 19, 2011

LAST BUT NOT LEAST.............

Good bye my homepage..........;(
Always gonna miz u.....
I'm gonna setup my new page...........;p

Definately aku akan terus membacanya.......
This is my ke berapa diari yg akan aku baca...
Hahaa..
Pe ar yg aku merepek..
K ar..
Good bye my Lover................;p
Oyosumi nasai.............;p
Sayonara Senorita...........

Aku bukak story untuk kali terakhir...........
Yup!!!
I decide myself to end of my journey here..
And begin with a new one somehow..
But I will always open this blog to remember
What I like.. What I miss off.. What I hate the most..

Last story yg akan aku share kat c-nie adalah pasal kejadian pagi tadi..
Tulah orang kata benda dah nak jadi...
Tapi Tuhan tu masih nak menyelamatkan aku sekeluarga..
Kejadian pagi tadi benar2 menguji kami sekeluarga walaupun ia tidaklah seberapa..
Tapi bagi kami dengan keadaan sekarang yg agak tidak mengizinkan pasti ianya hanya menambah beban kami sekeluarga..
Tapi Tuhan tu Maha Kaya dan Maha Memahami..
So benda tu dah tertulis tapi Allah telah menolong kami sekeluarga dengan meringankannya..
Alhamdullilah.........;p

Monday, May 9, 2011

2011

January - April.........
Looks good in the beginning..
Turn to May..........
Many things just come out like what the hell......:(
Everyone is like so chaos......

Otak aku serabut....
Bagi aku.. Syukur sangat aku bukanlah minah2 yang kaki lepak or merempit or suke kuar ngan dak2 laki yang aku tak kenal..
Except kuar ngan member2 itupun tak sume member aku bleh kuar hang out..
Dengan keadaan yang sangat tidak mengizinkan..
Aku teringin nak putar waktu untuk terus menuju ke tahun 2012...
Everything gonna be alright on 2012..
Insya'Allah..

"God helps those who help themselves"
Am I one of them?
Adakah Tuhan akan bantu aku..
Adakah Tuhan dengar kata2 aku yang aku andaikan ianya sebagai doa walaupun bukan yang aku pinta atas sejadah.
Bukan dengan tadahan tangan.. Tapi hanya dengan aku berkata2 dalam hati..
Hati aku yang aku anggap sebagai diari hidup aku..

So what's the problem?
Am I crazy?
Of coz I will not write in here..
But I will always keep it..
Aku nak satu hari bila aky baca post untuk kali ini aku tahu betapa susahnya hati aku time nie..
Bagaimana dengan masa depan aku yang masih tak nampak jalannya..
I'm walking down my path just what I saw..
Not b'coz I plan it..
Aku dah x nak plan apa2..
Apa jadi pasni aku akan berhadapan dengannya..

NADIA!!!!!!!!!!
FIGHTING!!!!!!!!!!!!!
KUAT SEMANGAT......................
KERASKAN HATI DAN KEPALA OTAK KO...
TAKE YOUR DREAM HIGH.......................................................;P


Sunday, May 1, 2011

SECRET

Skang ngah tulis blog sambil dengar lagu2 BIGBANG..
Hahaa...........;p Saje nak highlight kat c-nie.......;p
But this secret is not about BIGBANG but another my fav artist..
He is the super greatest pianist..
The person itu adalah JAY CHOU................;P
Huhuu...;p

Semalam aku tinggal sorang2 kat umah coz sume kuar malam baru balik..
Selalu sabtu malam ni aku tgk konsert AF..
Semalam kat channel 8tv ada kuar cite SECRET..
Film SECRET by JAY CHOU..
JAY CHOU yg DIRECT and dia juga sebagai MAIN CHARACTER..
Now aku dah highlight kan the big part..
Aku penah tgk cite ni kat youtube..
Tapi disebabkan at that time youtube cam agak so long and good night so aku tgk pun agak jump2 sket.. Not fully watched..:(
So semalam aku pun tgk cite tu..
Kalo family aku ada semalam kompom aku x dapat tgk coz diorang mesti nak tgk AF..
So disebabkan aku jadi Mam besar sorang2 so aku boleh tgk cite ape yg aku suka..
Coz aku tahu AF ahad ade ulangan so settle about that part..

Semalam baru aku paham cite SECRET tu..
Kalo nak aku cerita kat C-nie mmg pnjg..
Tapi aku suka tgk cite tue..
Korang sebenarnya tak boleh tinggal satu scene pun kalo tak korang takkan paham cite tue..
Dan korang boleh salah paham macam aku..
Coz haritu aku tgkkan selang2..
so sudahnya aku sendiri yg misunderstand the main theme of the story..
JAY CHOU always play piano and always make a good film and drama..

Thursday, April 28, 2011

SPECIAL EDITION

No wonder aku x tau lagu ni coz rupanya lagu special edition after the album song..
Lucky aku terjumpa lagu ni kat K-chart..
Aku nak add lagi satu lagu...........
STUPID LIAR..................;p
Pendek kata sume lagu BIGBANG yg baru nie semua memenuhi citarasa aku..
Hahaaaaaaa...;p
And of coz most of the song G-DRAGON is the maker..
Also contribute by TOP in additional rap..

BIGBANG......................;p
Love all the song...
Don't care what people gonna say about BIGBANG..
Yg pntg dalam hati aku they are NO.1......................;p

Tuesday, April 26, 2011

LOVE SONG

Aku tak tahu camne aku boleh ter-miz diz lovely song..
Padahal lagu ni best gile...........;p
I do really love Bigbang!!!!!!!!!!!!

BIGBANG is ROCKZZZZ!!!!!!!!!!
Yup!!
LOVE SONG adalah lagu BIGBANG..
Aku kan skang ngah gile ngan korea..
So everyday aku akan bukak channel 391..
Ada K-CHART pastu lagu ni no.3..
Pastu tergerak hati nak dengar lagu..

1st time dengar rase cam nak gugur jantung hati ku ini..
Pastu tengok video klip yg Hot gile..
Even simple jek MV die tapi all my heroes cute sangat on that MV..
Especially GD n TOP of coz.. Hahaa......;p
Lagu ni wat aku jatuh hati hanya dengar intro jek dah wat hati aku terpaut dengan lagu nie..
Selalu orang cakap jatuh cinta pandang pertama..
Tapi aku jatuh cinta hanya pada suara dan music yang pertama beralun di hawa telinga aku buat pertama kalinya..
Susah tau nak suka sesebuah lagu dengan hanya dengar intro dah suka pastu 1st time dengar dah suka..
U guys did a good job beb!!!!!!
I love u Guys............
Go BIGBANG!!!!!