Saturday, September 18, 2010

MUSIC COMPLETE ME

Actually tak ar gila music like crazy but not bad ar.. I will dying to hear my fav song when I travel alone.. Even tak pernah travel alone.. Hahaa.. I mean in a time like when I'm alone.. Kekadang bile aku naek bas and naek putra aku mesti nak kena dengar muzik.. Kalo tak rase cam orang bodoh yang just duduk dalam bas or putra sambil tgk orang2 yang ada kat situ.. At least bila ada muzik dia jadi macam peneman tau.. So aku tak payah dengar apa orang yang sekeliling aku borakkan or even bile aku pandang orang.. Dia punya expression akan jadi cam penuh meening tau..

That's why bile ada lagu yang aku suka mesti aku akan download and put in my phone.. Phone adalah antara harta yang paling aku sayang selain laptop.. Kalo aku gi travel aku mesti akan bawa phone.. laptop and broadband.. And money cash or kredit of cOZ.. hAHAA.. So thanks to my friend who tought me how to download song..

It's not that aku tak suka lagu melayu sangat just I think my genre music more alike not too melodian but more to an expression telling or a story.. I give u an example my fav music.. I love bigbang style of music.. Also 2pm.. Even lagu english pun aku tak berapa sangat.. Now my fav music more to korean style.. Give a dramatic.. A little bit rap and exciting music.. The freshner feeling.. Tak dinafikan yang sometimes music diorang kinda like the same but hey.. I still like that.. Hahaa



Tuesday, September 7, 2010

Life adalah Hidup

Pretend that the aiplanes in the night sky are like shooting stars so we can make a wish.. Hahaa.. Can we believe that?.. What a nonsense.. U know what's the true.. But why we still doing it even it just for fun.. Coz we put a hope on it.. If it's for fun but we still put a hope so that it become true..

Everythings happen for a reason.. Life always gonna be a life.. I spend my time just thinkin' about it.. What life is about.. Sometimes u just get lost.. Somehow u are in the right track.. Then u just got slip and miss the railway.. U just get this close to reach up the top but still can't go the finish line.. Then u pray to God to give u a direction to direct u.. Hoping the shooting star to come out so u can make a wish and hoping God will listen to u and fullfil ur wish.. Hahaa..

As muslim kt akan berdoa kepada Allah untuk memohon petunjuk kepada-Nya.. As muslim dalam hati kt hanya akan ada Yang Maha Esa untuk terus memandui kt ke jalan yang benar.. Weither u go to the right track or the other track but still u have a million.. triplemillion time to go back and find ur way home.. It's not too late..

Currently I listen to this song right now : Airplanes by bob ft haley williams

Saturday, July 17, 2010

MY FAIR LADY

Before this I watched Brilliant Legacy.. So I guess I can rest for watching korean drama after this.. It's like I've been thinking that after this the drama not so fun to watch.. Coz I love Brilliant Legacy before this.. Even Me and my dad also my sister will wait for this story.. Especially me.. Hahaa.. I did watch the preview the new one but not bring me the mood to watch.. Even the hero not handsome at all..

I'm totally wrong.. My fair lady is really fun to watch.. And so good.. Even hero dia lama2 aku terpikat.. Hahaa.. Memang tak handsome but sweet tu ada gak ar.. And love eun hye as a lady.. Trust me.. No one can take her place to get that role.. Only her can do the miss young lady yang kaya.. angkuh and cantik itu.. And hero dia pun sweet sangat.. Lama2 tengok aku pun bleh terpikat.. Takkan that miss lady boleh terpikat yang aku ni just orang biasa langsung tak terpikat dengan that butler.. Hahaa.. Just kidding.. But now I can accept that the hero is not so bad.. I'm glad that was him that lady choose finally.. Mmm.. That lawyer pun handsome gak.. Even lagi handsome dari butler tu.. But I still like the hero better.. Not b'coz he play the role hero but b'coz.. Just him.. I like him just b'coz him.. Hahaa

Thursday, July 8, 2010

8 Julai 2010

When 1st time aku suke Super Junior it's not b'coz of their popularity.. Even aku tak tahu pun yang Super Junior itu popular group at korea.. Aku suke coz lagu diorang.. Sorry Sorry.. Even my eyes can't take off on kyuhyun for the 1st time..

Then It's u just blow out the record.. That single just open my heart to get know better about Super Junior.. Especially Eunhyuk.. Even now mantain His is the number 1.. Even I like kyuhyun 1st.. Hahaa.. But still I love him..

I watched a lot about Suju @ Super Junior.. Their show.. Their song.. Their story.. Even I know every single of them so close..

B'coz of sukira Iknow 2pm.. By Heartbeat.. Sukira dj's by my beloved Eunhyuk and leeteuk..

Their now release new album called bonamania.. OMG! Super Junior new image just killing me.. Eunhyuk r so hot with his body so tough.. Also the rest even just 10 of them without Kibum, Kangin and Hankyung..

I wish good luck to u guys.. Always gonna be my fav one.. And not forget 2pm.. Fighting!!!


Tuesday, June 29, 2010

TODAY 29 JUNE 2010


Tadi ada ceramah dekat aku punya opiz.. Tajuk ceramah tu taqwa.. So aku ngan lain pun gi ar.. Lagipun boleh relax2 jap dari buat keje.. So cam biasa mula2 tu ustaz tu cerita2.. Lama2 dia masuk bab parent..

At the time aku 4 sure dah agak yang mesti ada dia buat cam yang sedey2 tu.. Memang pun.. Time tu dia tayang gambar budak2 yang ngah nanges tak kira laki pompuan.. Pastu ada gambar parent ngah peluk anak2 diorang yang ngah nanges ngan cikgu sume.. Ala.. Korang mesti pernah lalui time ni.. Kalo de kem ke or kat sekolah selalu buat yang cam nanges2 nie.. So gambar2 ni ustaz ni ambik and tayang ngan lagu sedey.. Aku tengok mula2 jek aku dah tersentap.. Mata aku dah nak berair.. Tapi aku try tahan.. Aku tak tengok pun videoklip tu.. Just tengok sekejap pastu pandang tempat lain.. itupun tengok sekejap aku dah tak tahan.. Ada yang dah nanges.. Tapi aku still bleh tahan lagi.. Siap tu aku bayangkan 2pm tok alihkan perhatian aku dari benda2 nie..

Masuk bab 2.. Ble ustaz ni menceritakan satu kisah benar yang terjadi.. Bagaimana seorang hamba Allah ni meninggalkan dunia ini dengan tenang sekali.. Hamba Allah ni sesudah arwah ni pencen dia telah mendekatkan dirinya dengan Allah.. Tak pernah tinggal solat berjemaah.. Pada suatu hari Arwah ini sudah siap dengan pakai jubah putih yang sudah bersiap gosok ngan minyak atar berkopiah putih seperti hendak pergi ke solat jumaat.. Wal hal time tu arwah nak pergi menunaikan solah maghrib di masjid.. Malam tu malam jumaat.. Perginya arwah ini ke masjid lalu menunaikan solat berjemaah seperti biasa.. Pada malam tu arwah telah meminta izin imam untuk menyampaikan sepatah 2 kata.. Ini kerana lagi beberapa hari lagi akan tiba hari lahirnya yang ke-70 tahun kalo x silap aku.. Jadi adalah dia membuat ucapan serba sedikit.. (Ustaz ada bagitau dia ucap apa tapi aku tak tau nak tulis camne).. Pastu arwah request nak m'qamatkan azan untuk solat isyak.. Sewaktu arwah m'qamatkan azan para jemaah yang lain menitiskan air mata kerana suara sayu arwah yang melaungkan azan.. Tapi tak lama lepastu mereka tak dengar suara arwah.. Bila tengok arwah dah tiada lagi di dunia ini..

Pastu lepas ustaz cerita ni dia laungkan azan tu.. Time tu aku memang tak dapat nak bendung lagi air mata aku.. Tanpa di suruh air mata aku keluar cam apa jek.. Aku plak yang sebak dengar ustaz laung azan.. Coz aku teringat cerita ustaz pasal arwah tadi.. Aku sedey sangat.. Even skang ni pun yang aku ngah tulis ni aku still rase sebak ngan cerita ustaz yang pasal arwah tu.. Ngan laungan azan yang membuatkan air mata aku akhirnya jatuh gak.. Cerita ibubapa aku masih boleh tahan tapi bila ustaz laungkan azan tu.. Itu aku dah tak mampu untuk tahan air mata aku..
Sumpah aku cakap.. Rase sebak tu aku langsung tak boleh nak kawal.. Cam yang parent tu aku still boleh kawal emosi aku tok tak nanges.. Malah aku siap boleh ingat 2pm lagi.. Tapi bila aku dengar azan tu aku rase tekak aku sakit and nafas aku cam pendek sangat coz aku nak tahan diri aku agar tak terus nanges.. Malu siot nanges.. Dah aku dok tengah2.. Kalo dok tepi sekali boleh ar melayan perasaan jap.. Hahaa..

Aku tak tahu nak explain kan my feeling on words.. But for me to have this experience just make my life full of question mark and feelings as a human being.. Why question mark on me just maybe some mind and soul that I've lost somewhere and I need to find it before I go forever from this beautiful world..

Aku paling ingat ustaz cakap : Yang kita tahu bila tarikh hari lahir kita.. Tapi kita tak tahu bila tarikh hari mati kita.. Jadi sentiasalah kita beringat.. Di mana dan apa yang kita buat.. Adakah kita sudah menjadi yang terbaik.. Aku tanya diri aku saja..

Sunday, June 20, 2010

BEST WORDS

One day we will realise that making a mistake is a part of growing up.. Wether we like it or not.. We have to make our choice and face all the obstacles in continuing this inevitable journey.. a journey which will take us to a new place and which will take us home..

People can't live on their own.. in order to live you have to have comrades.. real comrades are those who will be with you when you're the most pain.. they can show their weaknesses and tears in front of you.. before you realize it.. they're by your side..

Monday, June 14, 2010

MY ANGER

Yesterday aku tolong abah kemas paper lama n majalah lama.. So aku jumpa balik majalah yang aku beli dulu cam klik, utpia and ujang.. Aku belek balik majalah tu.. And you know what.. Without I noticed that I've been miss the page about 2pm.. Of coz.. At that time I even not know who 2pm..

Time tu ngah hot story pasal Jaebeom kuar group.. Well.. When I read back the review just make my anger just bigger.. When the issue just beyond over the top.. Some people just forces him to leave the 2pm just to teach him the lesson.. But with a quick decision Jaebeom just walk away.. When the news all over the place everyone's like.. Whoaa.. It is real? Jaebeom want to leave 2pm? Even when jaebeom at the airport some fan crying begging him not to go.. But jaebeom just bowing his head and apologize what his done..

Then when jaebeom already go barulah diorang ni cam menyesal n nak jaebeom back to the group.. Hah!!! of coz nampak gile itu sudah cukup untuk mempermainkan perasaan jaebeom.. Dia pun sedey gile sampai sanggup buat decision nak kuar group.. But he will be back for next movie.. But still hope he will turn back to 2pm..

My fav list of song from 2pm :

- Heartbeat
- Again and again
- I hate you
- 1o points out of 10
- tik tok

Monday, June 7, 2010

MY 1ST INTERVIEW SPA

Damly i've got so nervous.. Aku sampai jek tadi dalam kol 7 lebih.. Dah aku naik lif lupa nak tekan tgkt 6.. Nasib baik de dak tu nak interview gak so dia tekan.. Past that one until aku sampai tgkt 6 and masuk bagi surat then just waiting 4 the number.. But suddenly my footpath just stop when I saw so many people in that bloody hall.. Around 50 something I think.. In my mind aku fikir 4 sure abiz petang.. Bosan gile.. Ngan aku fikir nama aku tertinggal ke kakak tu panggil2 lagi.. Padahal de orang datang lambat dari aku dah panggil nama..

Dalam pukul 9 lebih tu baru nama aku kena panggil tok bagi nombor.. Lega gile time tu.. Aku bilik no.11.. Bile aku tengok yang banyak bilik untuk interview lega sket ati aku.. Ade ar dalam 13 bilik diorang guna.. Setiap bilik ada 2 penemuduga.. Akhirnya dekat kol 10 lebih aku masuk.. Aku punya penemuduga tu 2 2 lelaki.. Boleh ar.. Diorang tanya cam biasa orang interview tanya.. So aku jawab jek.. Mana yang tak tahu aku cakap tak tahu.. So alhamdulillah kol 11 aku habis..

Kire aku bernasib baik.. Allah permudahkan aku.. Banyak kali aku doa dalam hati supaya Allah permudahkan dan mempercepatkan interview aku.. Even ada budak yang datang awal dari aku pun belum kena interview lagi.. Nasib aku baik cepat sket.. K ar.. aku nak cerita tu jek.. Banyak aku nak cerita tapi aku malas ar nak taip.. Hehee.. Nak layan 2pm jap.. K ar.. Daa

Sunday, June 6, 2010

WORLD CUP IS COMING IN TOWN


Wah! Arini aku harus berterima kasih ngan kak Farah banyak2 ni.. Coz dia dapat cari my fav magazine yang aku dah miss the edition about 2 edition actually..

Well of coz they got so much info about my fav band.. 2pm and Super junior.. Super junior came up with new album and new image.. Eunhyuk are so cute.. Really.. And coz of world cup korean artist make a song to inspired up the team of korean football.. 2pm and Super junior also take a part.. Already hearded both.. But I more like the super junor one.. and really love the MV.. Eunhyuk look so goos especially when he do the sorry2 dance..

See it once if guys have a time.. Called 'victory korea' by super junior.. Eunhyuk with a red cap.. Wah! sempat promote eunhyuk jap.. Hahaa.. Also take a part by members of suju is Leeteuk, Shindong, Yesung and Sungmin.. Last but not least of coz my Eunhyuk.. So cute.. Hahaa.. Daa

Saturday, June 5, 2010

" BABY & ME "

Look out the title.. Don't worry.. The baby is not mine.. Hahaa.. I'm still not married and still single but not available.. Hahaa.. I did buy this story about last year I think.. 1st beli memang berani mati gila.. Coz aku tak pernah tahu cerita ni.. Just beli coz time tu memang nak beli cd gak tak kira walaubagaimanapun.. Cari punya cari last skali mata aku asyik tengok title filem ni.. Aku pun beli..

Malam tu aku tengok sorang2.. And you know what.. Nasib baik aku tengok sorang2 coz aku boleh nangis tengok cerita sengal ni.. SEdey siot!!!! Touching gile.. Aku tak tahu kalo orang lain.. Tapi aku ni memang cepat tersentuh ngan cerita2 yang sweet camni.. Really love the baby yang cute also the daddy yang take care the baby.. Hehee.. Daddy nya pun cute gak.. Hahaa.. But really beb!!! Touching gile.. Cerita dia klakar pun ada.. Sedey pun ada.. And full of mesej..

2 3 kali tengok aku dah tak rase sangat touching dia coz perasaan tu tak sama time 1st time aku.. Time tu aku tak tau jalan cerita and when u watched 4 the 1st time the feeling is much pure and empty.. So every story gonna go straight to your mind to feel it in your heart.. Tapi bile dah banyak kali aku tengok of coz the feeling a little bit off bit.. Pastu member aku pinjam story ni about a couple of month.. Sampai aku pun dah terlupa cd ni.. So aritu dia pulangkan balik filem ni.. So tadi aku tengok balik cerita ni.. And you know what.. The same feeling time 1st time aku tengok.. The true is I did cry again while I'm watching this film.. Really bring me the tears goes down.. I can feel the emotion and the feeling.. Bagi aku bile seseorang pelakon tu mampu membuat aku menangis memang aku respek ngan dia.. Siyus beb! Sedey siot!!! And pelakon dia pun cute gak.. Hahaa..