Sunday, February 14, 2010

Twilight's Chapter 7even




' Is all started on a cold winter's night.. The air was thin and the blue rose was the sign.. The truth will be revealed but yet I shall be blind.. I close my eyes and let the sin eat me alive..'


I really love this song.. Music by Jay chou.. I love the MV.. Smart and cool.. And you know what Jay Chou is the one who direct this MV.. Actually this song around 2005-2006.. Got 2 version yang full version and short version..

Dulu aku selalu tengok music video at NTV7.. Diorang selalu keluarkan music video lagu2 chinesse.. Especially MV from Jay Chou.. Dulu aku selalu tengok 3 music video from jay chou that i won't miss it.. But the problem is time tu aku tak tahu tajuk lagu dia.. So malam tadi aku try to memorize balik lagu2 yang aku suka.. Aku cari balik kat youtube.. So aku terjumpa balik lagu2 nie.. Lagu Ye qu, Si Mian Chu Ge, Fearless and last but not least this MV.. Twilight's chapter Seven..

Twilight's chapter Seven so cool.. I really love the MV.. Everything.. Editing, Lighting, I love the color correction, The background, Acting, Music arrangement and story.. Everything looks great.. I love it.. Try to watch this.. And Of coz my favourite flower the blue rose.. Hope 1 day I can find my own blue rose like really Blue rose not yg celup punya..;p

14 April
case closed

The story has reached its end..
I am the only person who knows the truth..
But I cannot tell and will not tell..


P/S : Why he can't tell the truth even he knows it? Watch full version of Twilight's Chapter Seven.. Why Seven or not 1,2,3,4,5 and 6.. I don't know either.. Hahaa.. Have a precious life beb!!!

Friday, February 12, 2010

My pHenoMenoN

I've got so much favourite in my life.. But the most yg jadi my craziest favourite yg nak share kat c-nie..

1st.. Drama Kami the series.. Yang peliknya time premier kat 8tv aku tak tengok pun.. But bile diorang ulang balik that drama baru aku suka dan rajin sangat tengok.. Sampaikan aku copy cerita ni dari my member and watch everyday until I can hafal dia punya dialog.. Seriously.. Pastu aku akan cari gambar diorang kat google and jadikan my wallpaper.. Every magazine yang ada muka dak2 kami ni mesti aku beli.. And the most climax bila Kami go to panggung.. Kami the movie.. Aku tengok kat Mid Valley with my friends.. Time ni dah nak ujung2 dah.. Nasib sempat tengok.. Then of coz i will wait 4 the cd to come.. Setakat tengok kat panggung sekali mana puas beb!.. Sampaikan buku untuk filem tu pun aku beli yang berharga RM30.00.. At the time aku memang gila ngan Kami..

2nd.. With Super Junior from korea.. Always gonna be my fav.. 1st time aku kenal diorang from 'Sorry sorry'.. I love the song.. I love the dance.. Then I love kyuhyun.. Yap.. He is the 1st member of suju that i like.. His cute!! One day aku bukak channel V or MTV tetiba aku tengok MV Super Junior called 'It's You'.. Diz song is really fall my heart.. And I so stunning c diz 1 boy yang aku x kenal muka dia coz they so damn many.. Got 13 of them.. No way I can remember and recognize them so fast if I not well known them.. Tapi lama2 aku tau siapa dia yang telah membuat hati aku cair ngan dia hanya sebab I love his dance and his move.. That person was Eunhyuk.. Lepas ni yang aku jadi gila sgt ngan suju.. Everyday aku akan tengok youtube pasal super junior.. Then day by day i can remember all of them and know about all of them.. Their show.. Their radio show.. Everything about them.. Sekarang diorang akan buat konsert kat Malaysia this march.. Sebab diorang gak aku suka dengan Epop!!!

Monday, February 1, 2010

Going aWay Present


P/S : Dekat c-nie saya nak ucapkan terima kaseh yang x terhingga kepada sesiapa sahaja warga Kartografi.. Especially Cik Ita yang banyak tolong and jaga diah kat sana.. To Pn. Hariah yang selalu share story and selalu ajak makan sama2 kat pantry.. Hehee.. To Abg Man yang pernah blanje makan coklat time bezday aritu.. Pastu kepada sesiapa sahaja yang selalu belanja and bagi tunjuk ajar.. Halalkan makan minum dan ilmu sepanjang saya berada di sana.. And maafkan segala kesalahan.. Wish kartografi akan terus success and being among a top successful seksyen JUPEM even NRE.. hEhee..


Lupa plak.. Lagi satu present by Tn Hj. Ismail.. Tapi yg ni bukan going away present tapi Tn. Hj. Ismail bagi time aku tolong dia wat keje.. Tapi kebetulan aku plak dah habis keje kat situ so kire cam present gak ar tu.. Thank u Tn. Hj. Ismail..


Diz one yang sangat special from Kartografi tingkat 6.. Diz present sangat2 menyentuh hati aku.. Hehee.. and i love it this writing hand.. Tapi tak tahu siapa punya tulisan.. Diorang bagi keychain and wit.. Thank u banyak2 not just the present tapi sepanjang saya berada di Kartografi.. My very 1st experiend working opiz.. Ngan cam2 orang aku jumpa.. Kenal.. Tapi semuanya aku sayang..





Diz present fifi bagi.. Anak Cik Ita.. Thanks fifi.. Cute sangat.. Akak buat perhiasan kat rumah akak.. Hahaa..




Diz one present by Kak Dana.. Thank u kak dana.. Cute sangat.. Abah dah plan nak taruk bunga ni kat dalam kereta.. Hahaa





Diz one kak Emy bagi.. Thank u kak emy.. Even diah bukannya reti pun pakai handbag ni and tak pakai make up pun.. But definately gonna use it when i ready.. Hahaa

Friday, January 29, 2010

Jadi teacher ar plak.. Hahaa

Tadi aku kuar rumah nak tolong abah bersihkan kereta.. Sekali terjumpa ar ngan budak2 tu kat luar rumah tengah buat kerja sekolah.. Pastu diorang mintak tolong aku tolong ajarkan kerja sekolah diorang.. Subjek matematik.. My fav subject.. Hahaa.. Aku ingat dulu time skool rendah kat kg.. Aku adalah di antara orang yang akan sentiasa kena berdiri dalam kelas pasal tak siapkan keje matematik.. Aku memang bersyukur sangat dipertemukan dengan satu cikgu ni yang betol2buat aku suka pada matematik.. Cikgu kat skool au keramat.. Aku lupa ar nama cikgu tu tapi aku still ingat muka dia lagi.. Memang aku berterima kasih sangat2 dekat dia..

Back to the story so aku pun tolong ar budak2 ni yang sekarang ni berada di form 1.. Kan bahasa matematik kan dalam BI.. Sekali nasib baik ada translation daa.. Kalo aku baca yang BI punya alamat sampai sudah tak siap keje dak2 tu.. Dah ar bahasa math ni pelik.. Tukar plak ke BI memang lagi pening ar aku nak paham.. Tapi steady beb!! Kata terer math mesti ar dapat jawab.. Hahaa.. Tapi de gak yang aku tak dapat jawab coz aku tak suka bab tu.. Tapi tadi memang puas gila aku jawab soalan2 tu.. At least kira mengasah otak aku balik.. K ar.. nak bagitau tu jek.. Daa..

Friday, January 22, 2010


22 Januari 2010.. Really not a good day 4 me

Macammana ni hati.. Hati aku susah sangat ni.. Hati aku tak tenteram.. Hati aku gusar.. Hati aku tersinggung.. Hati aku terluka.. Hati aku hancur.. Hati aku berkecai.. Hati aku menangis.. Hati aku sedih.. Kesian kat hati aku.. Aku sendiri tak dapat nak tolong hati aku.. Nak tampal plaster pun takkan baik.. Nak ubat pun memang takkan pulih balik.. Hati sekarang ni memang sangat2 terganggu.. Tak sangka berita tu telah membuat hati ini.. Huh!!!!

p/s : sorry ar.. Hari ni je aku dah post entry untuk kali ke berapa dah.. Semua pasal hati kacau.. HuH!


JiwA kAcAu

Apa yang aku fikirkan sudah pun terjadi.. Apa yang aku bayangkan sudah sampai dipenghujungnya.. Apa yang aku harapkan sudah pun termakbul.. Tapi aku tak tahu samada aku betol2 bersedia.. Pagi tadi Pn. Hariah panggil aku ngan yang lain masuk bilik dia.. So pagi tadi aku menyambut pagi aku dengan berita yang dah basi bagi aku.. Tapi yang mengejutkan aku apabila berita itu akan menjadi kenyataan dan menjadi titik terakhir aku di situ bermula hari ini sehingga 28 january 2010 yang menjadi hari terakhir aku di situ..

Actually ura2 mengatakan dak2 sps akan ditamatkan perkhidmatan sejak tahun lepas lagi.. Tapi cam tak clear sangat news tu.. Memang aku nak berhenti dari situ tapi bila aku dapat kerja lain.. Tapi tiba2 berita yang dah lama menjadi perbualan kitorang akhirnya menjadi kenyataan bila dibagitahu hari ni.. Dan yang paling membuat aku cam terkesima pabila next week adalah hari terakhir aku.. Ntah!! Perasaan aku bila dapat tahu hal ni cam bercampur baur.. Nak kata sedih tapi aku memang nak keluar dari situ.. Nak kata aku happy tapi aku sayang nak pergi dari situ.. Senang cerita aku tak rasa apa2.. Tapi sejak aku dengar berita tu aku cam terganggu sangat.. My emotion just lost..

SEmalam kan aku cakap aku badmood.. Maybe sebab aku dah dapat mengagak berita ni.. Tapi aku cuba berfikiran positif.. Dah ar semalam earphone hp aku rosak.. Pastu aku punya mouse dah tak berfungsi langsung.. Huh!!! Cam tau2 jek.. SEmua benda yang aku sayang pun nak tinggalkan aku.. Nampaknya aku kena beli earphone baru.. Tak boleh hidup aku tanpa earphone kalo takde.. I will not let my beloved thing just go.. I will go for them.. Hahaa.. Just cheer me up on myself.. PooR me.. Tapi aku just anggap yang tiada rezeki aku kat situ..

My cUtiE




Thursday, January 21, 2010

My fav 1ne


Really love song paradise by T'max


Eunhyuk and Donghae

My miNd

Hati aku tak tenang.. Tetibe petang tadi badmood.. Maybe terlalu memikirkan akan berita yang bakal di dengari esok pagi.. Sama ada berita baik or tak baik itu aku tak tahu.. Memang aku tak nak keje lama kat situ tapi kalo betol aku habis bulan ni nampaknya aku tak bersedia lagi nak berhenti.. Nanti apa yang aku nak buat lepas ni.. Nak apply keje skang memang susah.. Berbanding apa yang aku ada sekarang.. Dari tadi aku asyik fikir pasal berita apa yang nak disampaikan kepada aku dan kawan2 yang lain.. Just hope not that one.. Give me hope.. K ar.. Nak layan cerita korea..

One thing.. Aku nak cerita something news yang aku baca kat newspaper.. Which is really made my day.. Hahaa.. Berita tergemparnya adalah Super Junior gonna be in town this march.. Arrgghhhh!!!! Masa aku baca berita tu kat paper aku rase cam nak jerit kat situ gak.. Even memang aku dah terjerit sket ar.. Nasib baik takde orang.. Time tu aku kat library ngah baca2 paper.. Pastu selak2 page tetiba aku ternampak gambar Super Junior.. Pastu bila aku baca tajuk Super Junior akan buat show kat malaysia aku rasa cam.. Argghh!!! Tak sangkanya.. Tapi aku dapat pergi ke tak itu bukan persoalannya.. Yang penting bila Super Junior datang Malaysia itu sudah cukup bagi aku berasa dekat sangat ngan diorang.. Hahaa.. love them so much!!!!! Hope 8tv boleh siarkan konsert ni.. Wah! Siap request ni.. Hahaa


Wednesday, January 20, 2010

PANTUN

Pisang emas you take belayar,
Masak sebiji on the peti;
Ilmu akhirat tak ramai nak belajar,
Ilmu dunia tinggi mana pun tak bawa mati.

Swing laju-laju,
Sampai on top the pohon sena;
Everybody wants to be maju,
Maju tapi lupa Tuhan apa guna?

If roboh the Kota Melaka,
Papan from Jawa we all dirikan;
Subject dunia pakat score belaka,
Bab agama semua cukup-cukup makan.

High-high the matahari,
Anak cattle mati tertambat;
Belajar agama untuk baiki diri,
Bukan untuk compose siapa hebat.

Push papan pull papan,
Keranji fruit in the perahu;
Ilmu akhirat don't u dok simpan,
Amal dan pass-pass kat yang tak tahu.


Pemantun : Tok White Penyantun : Cyan
Petikan pantun dari majalah lawak antarabangsa Ujang